Витамини за красива и здрава коса

 

 

Косата не само е определяща част от външния ви вид, но е и огледало на цялостното ви здравословно състояние. Тя е силно уязвима от стреса и напрежението, с които се сблъскваме в ежедневието, а и се повлиява от вида и качеството на храната, която консумираме. Ако не се грижите за себе си и се храните нездравословно, косата ви ще изгуби блясъка и еластичността си и ще стане слаба и накъсана.

 

Най-ефективният начин да имате здрава коса е да се храните здравословно.

 

Бляскавата, силна и красива коса е резултат от поддържането на целия организъм във форма и консумирането на полезни храни. Включете изброените по-долу елемента в ежедневното си меню и ще откриете разликата във вида на косата си до няколко седмици.

 

Водата е една четвърт от теглото на кичур коса. Тя прави косата еластична и мека, ето защо трябва да пиете достатъчно. Не чакайте, докато ожаднеете. Ако сте жадна, това означава, че тялото ви страда от дефицит на вода. Водата поддържа копринения блясък на косата ви.
Протеините са задължителни, тъй като в косата се съдържат предимно протеини. Те ще й дарят повече здравина и ще я предпазят от накъсване и оплитане. Хапвайте риба, месо, мляко, сирене и зърнени култури, за да избегнете тези проблеми.
Минералите са важни за здравата коса. Желязото насища косата с кислород. Недостатъчните количества желязо причиняват кислороден глад на космените фоликули. Включете червеното месо и зелените зеленчуци  в менюто си.
Витамините са изключително важни за здравето и добрия вид на вашата коса. Витамин А заздравява скалпа и е добър за кожата като цяло. Открива се в зеленчуците, особено в морковите. Витамини B и C подпомагат растежа и насищат цвета. Включете ги в диетата си. Хапвайте плодове, зеленчуци, зърнени храни, яйца и мляко.
Упражненията, редом с подходящата диета, също са важни за вашата коса. Те осигуряват достатъчен приток на кръв към скалпа и помагат за растежа на косата.

Вашият коментар

Close Menu
×

Cart