Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Пролетта е само след месец, но вече се чувствате уморени и изтощени. Каква е причината за това? Проблеми в работата, в семейството или нещо друго. Предлагаме ви няколко интересни възможности и как да се справите с тях.
Забравете за умората и изтощениетоНе спите достатъчно. Сигурно си мислите, че лягате навреме, но най-вероятно не е така. Организмът на възрастния човек има нужда от 7 – 8 часа сън. Ако не си ги набавяте ежедневно, най-вероятно скоро ще усетите първите признаци на умората и изтощението. Запомнете, че през зимата подобно на мечките и човек спи повече. За да се справите с липсата на сън, забравете за електронните уреди като телефона, телевизора и лаптопа в спалнята. Друг полезен трик, който ще ви помогне в борбата с безсънието е топлата възглавничка за крака. Поставете я 10 – 15 минути преди лягане. Така тя ще загрее цялото легло и ще ви е приятно да се мушнете в него.
Ако още имате проблеми, вземете леко успокоително като жълт кантарион или валериан.
Сънна апнея. Може и да спите достатъчно, но да страдате от т.нар. сънна аптея. Това е състояние, при което спирате да дишате за секунда по време на сън. Това ви събужда дори без да осъзнавате – резултатът е умора и изтощение на другата сутрин. Често решението е да свалите няколко килограма, ако са ви в повече, да спрете да пушите и да проветрявате помещението, в което спите. По този начин проблемът изчезва от само себе си.
Забравете за умората и изтощениетоЛошо хранене. Забързаният начин на живот ни кара да не обръщаме внимание с какво се храним. Балансираната диета ще поддържа нивото на кръвната ви захар в норма. Бързата закуска, снаксовете и липсата на витамини може да е причината за постоянната умора и изтощението, което ви преследва. Важно е да закусвате всяка сутрин. Вземайте допълнително витамини и минерали особено през зимния период.
Анемия. Тя се среща преди всичко при жените. По време на мензис дамите губят кръв, а с това и желязо. Ето защо е добре да хапвате червено месо, бобови растения и да приемате допълнително желязо под формата на таблетки.
Депресия. Дори и да смятате, че депресията е само психически проблем, тя може да доведе до редица физически неразположения – умора, болки в главата, загуба на апетит или наддаване на тегло. Ако се чувствате депресирани, потърсете помощ. Дори някои леки успокоителни могат да ви помогнат.
Любов към кофеина. Чаша кафе на ден ще ви държи будни и в кондиция, но две или три вече са прекалено много. Кофеиновата зависимост е сериозен проблем. Тя води до повишено кръвно налягане, сърдечни проблеми и дори до умора и изтощение. Не прекалявайте с кафето и кофеина под формата на шоколад или стимулиращи напитки.
Забравете за умората и изтощениетоДиабет. Тази коварна болест може да се промъква край вас без дори да подозирате. Ако постоянно сте жадни или изпитвате нужда да хапвате сладко непрекъснато, в рода ви има диабетици, помислете дали да не направите тест за диабет. Умората и изтощението също са едни от признаците за неприятната болест.
Дехидратация. Вашата умора може да е знак, че не пиете достатъчно вода. Човешкият организъм има постоянна нужда от живителната течност. Ако не му я осигурявате, той вече не функционира правилно. Запомнете, че жаждата означава дехидратация. Пиете поне по 2 литра вода на ден. Създайте си навик чашата с вода до вас да е постоянно пълна. В случай, че водата не ви се услажда, капнете в нея малко лимон или портокал.

 

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×

Cart