Search
Филтрирай по...

Защо не можем да заспим?Обичайната сцена: Връщате се вкъщи след дълъг работен ден и сте смъртно изморени. Гмуркате се в леглото, забивате глава във възглавницата и чакате да заспите. Чакате, чакате… Но това така и не се случва! 45 минути по-късно все още гледате в тавана. Това ви притеснява? Не бива да се тревожите – просто сте прекалено изморени.

Хората си мисля, че когато са напълно изтощени и изцедени от деня, ще спят по-добре и по-спокойно. Тук обаче грешат“, споделя д-р Томас Рот от Центъра за нарушения на съня в болницата “Хенри Форд” в Детройт. “Има голяма разлика между това да сме изморени и да ни се спи” – допълва д-р Рот. Лекарят обяснява, че ако сме бягали 50 мили и веднага се хвърлим в леглото, може би ще почувстваме умората, но не и възможността да заспим. Д-р Рот препоръчва: “Не бързайте да заспивате след напрегнат ден. Вместо това отделете повече време за стоене на тихо място. Това ще ви даде повече тонус, отколкото безуспешните опити да заспите.”

Разбира се, причината за безсънието може да е другаде. Съществуват десетки недиагностицирани проблеми със съня, за които хората дори не подозират. Около 40 милиона души в САЩ страдат от нарушения на съня – състояние, което сериозно повлиява качеството на почивката им.

Едно от срещаните заболявания, свързани със съня, например е сънната апнея. Тя причинява хъркане и кратки прекъсвания в дишането, което може да ви събуди дори от много дълбок сън. И понеже симптомите на сънната апнея се проявяват, когато сме заспали, може и да не знаем, че страдаме от нея. Съществуват много хора, които не са диагностицирали проблема си и с години страдат от болестта.

“Ако съпругата ви хърка през нощта, нито вие ще успеете да се наспите, нито тя” споделя д-р Миндел. „Препоръчително е да посетите лекар, не само за ваше добро, а и за здравето на съпругата ви.”

Съществуват много други причини за смущения на съня :

  • твърде гореща или твърде студена спалня;
  • силна светлина;
  • силен шум;
  • горещи вълни по време на менопауза.

Ако искате да сте здрави, определящо е как спите и дали успявате да получите нужната енергия от съня. Имате ли нужда от 5 чаши кафе, за да изкарате един нормален работен ден? Спите ли много през почивните дни? Веднага ли заспивате след лягане? Ако отговорът и на 3-те въпроса е „Да”, д-р Рот ви определя като човек, системно лишаващ се от сън.

“В началното училище би трябвало да обръщат повече внимание на храненето и физическите упражнения” – твърди д-р Рот. „Но никой не ни преподава уроци за значението на съня. Като съзнателно и напреднало общество би трябвало да приемаме съня като по-съществен приоритет, отколкото досега” – добавя д-р Рот.

Всеки ден, всяка минута прибавяме нови и нови задачи в тефтерчето с ангажименти. Но какво по-важно бихме постигнали, ако лишим организма си от сън? Добрият сън е гаранция за здраве, дълголетие и продуктивност. Или иначе казано „Без добър сън, няма добре свършена работа”.

Ревита Ви препоръчва:

Izi Night, 252 mg

Тази публикация има един коментар

  1. Най-доброто, но и забравено средство за успокоение и дълбок и хубав сън е желатина. Изпийте едно пакетче разтворено в чаша гореща вода , изпийте го преди лягане и ще се убедите сами. Причините да работи е ,че в него има голям процент глицин и аргинин. По-специално ГЛИЦИНА е аминокиселина със силен успокоителен ефект. Доста спортисти го ползват за да спят добре и да се възстановяват. Разбира се не всеки понася вкуса на желатина, аз също съм от тези хора и си купувам само глицин като хранителна добавка. Ето този ползвам аз – http://goo.gl/jHwCxt , защото подобните продукти в БГ са на много по-висока цена. Не се плашете, че е US сайт! Доставката е само 4$ 😉

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

// Трейкинг код ЕТАРГЕТ //
×

Cart