Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Липсата на сън пречи на концентрацията Често ли забравяте какво сте искали да кажете, разсеяни ли сте, трудно ли се съсредоточавате? Може би тези проблеми не се дължат само на умората и стреса на работното място и у дома. Замисляли ли сте се колко спите. 5 – 6 или може би 8 часа. Ако имате проблеми с концентрацията и паметта, най-вероятно ви липсва достатъчно сън. Проучвания показват, че по-малко от 7-8 часа редовен сън вредят както на психиката, така и на физическото ви състояние. Те могат да ви направят гневни, разсеяни, да предизвикат депресия и лесна уморяемост.
Защо не спим достатъчно? Повечето хора не осъзнават значението на съня, докато не започнат за забравят. Според тях сънят е просто лукс или дори загуба на време, през което могат да свършат нещо полезно. Всъщност това е периодът, в който мозъкът си почива, тялото се възстановява от преживяното през деня. Организмът не е перпето мобиле. Той има нужда от презареждане. И това става именно вечер. Липсата на достатъчно сън води до редица проблеми.
Липсата на сън забавя бързината на мисълта. Учените са установили, че колкото по-малко спите, толкова по-трудно реагирате и отговаряте на зададени въпроси. Срещате затруднения при фокусирането над даден проблем или, когато трябва да се съсредоточите. Липсата на сън води до по-лесно объркване. Това може да ви създаде редица проблеми в службата и у дома, защото не мислите логично и задълбочено.
Липсата на сън влияе върху паметта. Редица проучвания са показали, че ако си лягате след полунощ и ставате рано сутрин забравяте много по-бързо. Краткотрайната ви памет почти не функционира. Така, ако се наложи да помните задачите, които любимият ви човек ви е задал сутринта, най-вероятно ще свършите само 1-2 от тях.
Липсата на сън влияе върху способностите за заучаване. Ако сте се приготвили да посещавате курс по френски, компютърни технологии или счетоводство, трябва преди това добре да сте се наспали. Липсата на сън пречи на усвояването на нов материал – тъй като от една страна не може да се фокусирате добре, а от друга – на запаметяването.

Ревита Ви препоръчва

Izi Night, 252 mg

Тази публикация има 2 коментари

  1. напълно съм съгласна с написаното в статията,но в съвременният динамичен живот все повече хора страдат от безсъние някой го осъзнават други търсят алтернатива в сънотворните,които до едно време действат а след това ставаш зависим от тях нещо като законенн наркотик.

    1. И ние от екипа на Ревита сме съгласни с вас и точно затова препоръчваме природните средства.

      Поздрави,

      Мария Радоева
      Ревита ООД
      https://www.revita.bg

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×

Cart