Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Тренировките забавят стареенетоСпоред последни научни изследвания физическите тренировки са най-добрият начин за постигане на здраве и дълголетие. Проучване, проведено под ръководството на физиотерапевта Лесли Алфорд, сочи, че физическите упражнения могат да забавят процесите на стареене и да понижат риска от развитие на поне 24 заболявания, сред които болести на сърцето, диабет тип 2, рак, инсулт и старческо слабоумие.

Резултатът от липсата на движение е настъпването на патофизиологични изменения в организма” – твърди д-р Алфорд. „Нашият организъм започва да функционира оптимално при ниво на физическа активност, което повечето от нас не могат да достигнат при съвременния заседнал начин на живот”.

Въпреки че целта на изследването била изучаване влиянието на физическите упражнения върху мъжкото здраве, Алфорд смята, че резултатите от него са валидни както за мъжете, така и за жените от всички възрасти.

Някои от получените в процеса на изследването данни могат да бъдат обобщени така:

Физическите упражнения понижават риска от инсулт и исхемична болест на сърцето, рак на дебелото черво, затлъстяване и диабет тип 2, остеопороза и деменция при възрастните хора.

Оказват помощ при рехабилитация от рак; регулират кръвното налягане; намаляват вероятността от възникване на проблеми с ерекцията при мъжете; елиминират симптомите на депресия.

Основавайки се на тези резултати Алфорд препоръчва на всеки възрастен човек да отделя около 150 минути седмично (или 5 дни по 30 минути) за физическа тренировка с умерена интензивност, например бързо ходене. Хората, които предпочитат по-интензивните упражнения като джогинг могат да го правят в продължение на 20 минути 3 пъти седмично. Основното изискване е да се тренира не по-рядко от 2 пъти в седмицата независимо от възрастта и настоящото ниво на физическата активност.

„Разбира се продължителността на живота и здравословното ни състояние зависи от редица фактори като начин на живот, населено място и дори от щастливата случайност.” – отбелязва д-р Алфорд. – „Но не трябва да забравяме, че ние можем да контролираме някои от тях като се откажем от вредните си навици, подобрим начина си на хранене и увеличим физическото натоварване.”

Ревита Ви препоръчва:

Алайв мултивитамин, 1g

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart