Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Продукти за мъжко здравеКрехко червено месо

Ако сте почитател на стека с картофи, то имаме добри новини за вас. Червеното месо може да бъде полезно за мъжете, твърди професор Лесли Бончи (Leslie Bonci) от САЩ. Въпреки че съдържа повече мазнини от пилето, крехкото свинско или говеждо филе е чудесен източник на протеини. И това не е всичко – червеното месо се отличава с високо съдържание на левцин – аминокиселина, която спомага за увеличаване на мускулната маса.

Вишнa

Как да облекчите мускулните болки? С помощта на вишнев сок. Професор Бончи съветва да го консумирате след тежка физическа тренировка. „Пигментните вещества, които се съдържат във вишната възпроизвеждат ефекта на някои противовъзпалителни лекарствени средства” – обяснява тя. – „При това вишната не оказва странични ефекти”.

Шоколад

Шоколадът може да подобри кръвотока, стига да консумирате „правилния” вид. Учените смятат, че флавонолите в черния шоколад потискат нивото на „лошия” холестерол, подобряват циркулацията на кръвта и държат кръвното налягане под контрол. Мъжете със слаб кръвоток са по-склонни към развитие на еректилна дисфункция, ето защо консумацията на продукти, влияещи върху работата на сърцето, може да подобри и техния сексуален живот. Все пак употребата на шоколад в прекалено големи количества може да доведе да увеличаване на теглото. Бончи съветва да консумирате по малко черен шоколад всеки ден, която да замести всички останали лакомства.

Миди

Мидите, както и другите морски продукти, са богати на цинк, който е от критично значение за сърцето, мускулите и репродуктивната система. Медицинските изследвания свързват дефицита на цинк с ниското качество на спермата и безплодието при мъжете. Ако не сте почитател на морските дарове, алтернативен начин за попълване на запасите с цинк е консумацията на орехи и семки.

Мазна риба

Мазната риба като сьомга, скумрия и херинга е отличен източник на полезни мазнини. Тя съдържа тяхна особена разновидност, известна като омега-3 мастни киселини. Мазната риба предпазва от развитие на артрит, болести на сърдечно-съдовата система, а също така от някои видове рак. Изследванията показват, че консумацията на две порции риба седмично може да понижи риска от смърт, предизвикана от сърдечно-съдови заболявания.

Джинджифил

Също както и вишната, джинджифилът притежава противовъзпалителни свойства, които могат да се окажат полезни след тежка физическа тренировка. Изследванията показват, че редовната консумация на джинджифил може да намали мускулните болки, свързани с физическо претоварване.

Кисело мляко

Суроватката (серумът) на млякото е още един източник на аминокиселината левцин. Освен това киселото мляко съдържа белтъчини, калий и полезни бактерии, които поддържат здравето на храносмилателната система.

Банани

Бананът е известен с високото си съдържание на калий – минерал, който контролира съкращаването на мускулите. Калият способства и за нормализиране на кръвното налягане. Приемането на достатъчни количества калий е също толкова важно за хората с високо кръвно, колкото и ограничаването на приема на натрий.

Доматен сос

Доматите са богат източник на ликопен – антиоксидант, който възпрепятства възникването на ракови заболявания. Резултатите от някои научни изследвания сочат, че мъжете, които редовно консумират доматен сос, са изложени на по-нисък риск от развитие на рак на простатата.

Комбинация от зеленчуци

Зеленчуците са богат източник на фитохимикали – растителни вещества, които подобряват здравето на клетките и защитават от рак. Тъй като разнообразието от фитохимикали е голямо, Бончи препоръчва едновременната консумация на различни видове зеленчуци.

Оранжеви зеленчуци

Оранжевите зеленчуци са отличен източник на бета-каротин, витамин C и лутеин, а комбинацията от тези вещества понижава риска от увеличаване на простатата. Най-подходящи за защита на мъжкото здраве са морковите, тиквата и сладките картофи.

Зелени листни зеленчуци

Спанакът и зелето могат да окажат положително влияние едновременно върху простатата и очите. Тези зеленчуци са богати на лутеин и зеаксантин. Двете вещества защитават от катаракта и възрастова макулна дегенерация – хронично заболяване на очите, което води до влошаване на зрението.

Печени картофи

Печените картофи се отличават с удивително високо съдържание на витамин C, който защитава организма от свободните радикали. Тези остатъчни продукти на метаболизма са свързани с развитието на рак, болести на сърцето и артрит. Бончи препоръчва консумацията на печени картофи без кашкавал, сирене или масло. Допустими са комбинации с други богати на витамин C зеленчуци, а за десерт са подходящи цитрусовите плодове.

Яйца

Яйцата осигуряват на организма лутеин, протеини и желязо, но само ако се консумират цели. Въпреки че жълтъкът е източник на холестерол, той съдържа половината от общото количество протеин. Професор Бончи съветва да съкратите консумацията на някои сладки и богати на холестерол храни, за да освободите място в дневното си меню за яйцата.

Фибри

Фибрите могат да не ви се сторят като подходящи продукти за мъжете, но в действителност те са много полезни, твърди професор Бончи. Без значение дали извършвате умствен или физически труд, ще ви бъде трудно да се концентрирате, ако стомахът ви отказва да работи. Фибрите поддържат нормалната дейност на храносмилателната система, а също така са полезни за сърцето.

Кафяв ориз

Кафявият ориз е чудесен източник на фибри. Консумирайте го в комбинация с крехко месо, спанак или ананас. Резултатите на научните изследвания сочат, че кафявият ориз, както и другите пълнозърнести продукти, спомага за поддържане на теглото и понижава риска от сърдечно-съдови заболявания и диабет тип 2.

Черница

Черниците са полезни както за физическото, така и за психическото здраве. Изследвания проведени върху животни показват, че тяхната консумация може да подобри паметта и някои функции на мозъка. Освен това, черниците са пълни с антиоксиданти, благодарение на което те могат да понижат риска от развитие на различни видове рак.

Кафе

Ако се нуждаете от тонизиращо средство, Бончи препоръчва да изпиете чаша ароматно чисто кафе. Кафето действа ободряващо върху организма и е за предпочитане пред калоричните енергийни напитки, които освен това са и много скъпи.

Наблегнете на полезните продукти

При внасяне на промени във вашето дневно меню Бончи съветва да отдадете предпочитание на включването на полезни храни, а не на изключването на вредните такива. Когато свикнете с консумацията на големи количества плодове, зеленчуци, постно месо и зърнени култури, вие постепенно ще заместите някои от не толкова здравословните продукти, с които сте се хранили преди.

Ревита Ви препоръчва:

Алайв мултивитамин, 1g

Плодов антиоксидант, 450 mg

Зеленчуков антиоксидант, 450 mg

Ленено масло, 1300 mg 57% АЛК

Ленено масло, 1000 mg 57% АЛК

Ленено масло, 474 ml

Ленено масло, 474 ml супер лигнан

Ленена пудра, 454 mg

Мега – ДХК, 1000 mg

Крил масло, 500 mg

Простате, 327 mg

Сао Палмето (плод), 585 mg

Сао палмето & африканска слива, 430 mg

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart