Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Полезните витаминиС всеки изминал ден времето се стопля все повече и повече. Време е да обуем маратонките, да сложим спортните дрехи и да се захванем за работа. Хубавата фигура изисква жертви. Факт обаче е, че без да се храним правилно тялото не може да изпълнява някои основни функции и дори изобщо не може да работи. Добре е да знаете кои витамини и минерали са ви необходими още преди да обуете маратонките.

Витамин В6
Какво прави? Витамин В6 помага на работата на червените кръвни клетки и контролира функцията на мозъка. Той е и отговорен за разграждането на протеините в метаболитния процес.
Трябва ли да се притеснявате? Може би. В повечето храни Витамин В6 се среща рядко. Ето защо нивото на този важен витамин в кръвта на много жени е ниско.
Къде да го намерите? Хапвайте повече печени картофи, банани, риба тон, сьомга, пилешко месо. Разбира се, за предпочитане е да приемате хранителни добавки богати на този витамин.

Витамин D
Какво прави? Здравите кости зависят от витамин D, който помага на организма да усвои калция. Жените, които спортуват активно трябва да приемат по-големи количества Витамин D.
Трябва ли да се притеснявате? Определено. Хората, които живеят в Северното полукълбо не получават достатъчно количество от този витамин. С напредване на възрастта нивата му в кръвта драстично падат.
Къде да го намерите? Организмът синтезира Витамин D само, когато тялото е изложено директно слънце. Това обаче крие много рискове. Витамин D може да се открие в малки количества в млякото, портокаловия сок и житните култури. Засега най-добрият начин за прием на този витамин остават хранителните добавки.

Витамин C
Какво прави? Той е мощен антиоксидант и се бори със свободните радикали. Витамин С може помогне за намаляване инфекциите на горните дихателни пътища.
Трябва ли да се притеснявате? Може би. Ако често страдате от настинка или грип, може би организмът ви страда от липса на витамин С.
Къде да го намерите? Хапвайте повече плодове и зеленчуци – като броколи, брюкселско зеле, папая, манго, портокали и ягоди.

Калций
Какво прави? Освен за изграждането на здрави кости и зъби, калцият помага и за съкращаването на мускулите и правилното съсирване на кръвта.
Трябва ли да се притеснявате? Вероятно. Жени в менопауза и тези, които имат проблеми с цикъла често страдат от калциев дефицит. Липсата на този минерал може да доведе до по-голяма чупливост на костите.
Къде да го намерите? Пийте повече мляко и хапвайте млечни продукти. Листните зеленчуци също са добър избор.

Желязо
Какво прави? Желязото е от съществено значение за пренасяне на кислорода в организма. Без достатъчно желязо човек развива анемия, чувства се уморен и изтощен.
Трябва ли да се притеснявате? Вероятно. Желязодефицитна анемия е често срещана при жените.
Къде да го намерите? Слагайте на масата си повече животински храни като червени меса. Не пропускайте и сушените плодове, фасулът, пълнозърнестите храни.

Калий
Какво прави? Калият отговоря за водно-електролитния баланс в организма. Той предотвратява мускулите спазми.
Трябва ли да се притеснявате? Може би. Калиевите добавки рядко са необходими, тъй като повечето храни предлагат този минерал. Все пак е добре да балансирате храненето си.
Къде да го намерите? Хапвайте повече банани, печени картофи, тиква, пъпеши и спанак.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart