Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

Прочистете организма с фибриФибрите са изключително важни за храносмилателната система. Когато започнете процес на прочистване и детоксикация, те трябва да се неразделна част от вашето меню. Фибрите основно се разделят на два вида – разтворими и неразтворими.
Неразтворимите фибри са:
– лигнини –  Те могат да се открият в зрели плодове и зеленчуци.
– полуцелулоза (разграждаща се от 60% до 85%) – Те са основно в зърнените храни, триците.
– целулоза (разграждаща се до около 15%) – Тя е съставка на пълнозърнесто брашно, зелето, граха, морковите.
Разтворимите фибри са:
– пектини – Те са част от ябълките, грейпфрута, портокалите и лимоните.
– смоли – Намират се в овесените ядки.
– лепкави вещества – Съставна част са на водораслите.

Яйца, млечните продукти и месото не съдържат фибри. Има редица изследвания, които са установили, че страни, в които хората наблягат повече на фибрите в менюто си почти не боледуват от опасни стомашно-чревни заболявания като дивертикулозата, например (болест, при която стените на дебелото черво изтъняват, отслабват и се покриват със издутини). В някои западни страни до 60–80% от възрастното население е засегнато от този проблем. Има доказателства, че диета богата на фибри и редовната детоксикация може успешно да излекува дивертиколозата до 85%.
Според проучвания, проведени наскоро фибрите прочистват стомашно-чревния тракт и намаляват холестерола. Те намаляват времето, за което изпражненията и вредните вещества преминават през червата. Вече има доказателства, които сочат, че ракът на дебелото черво може да се дължи на липса на достатъчно баластни вещества. Животинските продукти не разполагат с никакви фибри и преминаването им през червата става бавно. Протеините пък ферментират и оставят вредни бактерии в стомаха и червата. Тези бактерии се размножават и отделят канцерогенни отпадъци в стомашночревния тракт. Ето защо диетолозите препоръчват прием на повече фибри в комбинация в пробиотици. Така фибрите ще прочистят червата, а пробиотиците ще поддържат баланса на микрофлората. Важно е и редовната детоксикация. По този начин ще позволите на храносмилателната система да почине.

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart