Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

Четири изненадващи причини да дебелеетеНе е тайна, че ако по цял ден похапвате пържени картофи, шоколад и пица след няколко месеца кантарът ще покаже, че сте качили 2 – 3 килограма. Как обаче бихте си обяснили факта, че спортувате редовно, храните се здравословно и въпреки това пак дебелеете? Може би има нещо, което не е под ваш контрол, а съвсем скоро ще захвърлите дебелите дрехи и ще искате да облечете късите роклички и панталонки. Факт е, че пълнеенето е процес, който включва комбинация от много фактори. Ето някои от тях, за които може би не сте се замисляли.
Не спите достатъчно. Тялото функционира най-добре, когато е отпочинало. Ако не сте се наспали добре, организмът ви изпада в стрес и се опитва да съхрани мазнините по-ефективно. Много хора хапват вечер, защото смятат, че това ще им помогне да заспят. Всъщност по този начин те дават на тялото си истинска калорийна бомба и го карат да работи усилено. Симптомите, на които трябва да обърнете внимание са постоянна умора, липса на енергия, раздразнителност. Важно е да спите поне по 8 часа на денонощие. Когато сте на 20 – 35-години, смятате, че може да издържите на бързи обороти дълго време. Хроничната умора и недоспиване обаче се натрупват. Така изведнъж се оказва, че тялото ви ще рухне под различни заболявания, за които дори не сте подозирали. Лягайте си винаги по едно и също време. Забравете за телевизора, лаптопа и телефона в спалнята. Спазвайте ритуали на съня, които ще ви помогнат да се унасяте по-лесно. Скоро ще забележите и, че килограмите ви намаляват.
Подложени сте на силен стрес. Обществото изисква от всеки от нас ежедневно да дава все повече и повече. Ако изостане, няма да се справи с работата, със задълженията у дома и с какво ли още не. Често стресът и напрежението са водещата сила. За съжаление той оказва негативно влияние върху нашето настроение и емоции. Често хората са склонни да компенсират прекалено голямото напрежение с ядене. Организмът влиза в режим на оцеляване. Метаболизмът се забавя, тялото се задръства от токсини – резултатът е затлъстяване най-вече в коремната област. Добре е да осъзнаете, че хапването е временно решение и по този начин няма да преодолеете проблемите ви. Хората обикновено посягат към високо-въглехидратни храни, които увеличават серотонина в мозъка – веществото, което има успокояващ ефект. Специалистите съветват да се насочите към медитация, спорт и упражнения за релаксация, които ще ви помогнат да изгорите излишните калории.
Вземате лекарства. Някои лекарства като тези предназначени за лекуване на депресия, мигрена, високо кръвно налягане, епилепсия, диабет и др. могат да причинят увеличаване на теглото. За съжаление това са страничните ефекти на тези лекарства и няма как да се избегнат. Добре е да знаете, че не всички действат по един и същи начин. Важно е да не спирате терапията си на своя глава без да се консултирате със специалист. Хапвайте по-здравословни храни и спортувайте повече.
Влизате в менопауза. Дамите, които навлизат в менопауза вече не са така физически активни, както преди 5–10 години. Наред с този процес започват намаляване на женските хормони, депресия, промяна на настроението, безсъние. Липсата на женските хормони е една от основните причини жените да започнат да наддават на тегло в долната част на тялото. Важно е при навлизането в менопаузата дамите да не се отчайват, а да започнат усилена програма за поддържане на фигурата. Да спортуват повече, да пият витамин D и калций за костите и да се хранят здравословно.

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart