Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

При депресията храната е важнаАко се чувствате депресирани и подтиснати, дори това, което слагате на масата може да повлияе върху настроението и здравето ви. “Здравословният начин на живот и правилният режим на хранене са един от най-важните аспекти в лечението на депресията”, казва проф. Роза Шинер от Медицинския Университет в Тексас (САЩ) “Когато тялото ви не получава хранителните вещества, витамините и минералите, от които се нуждае, и мозъкът ви не може да функционира правилно”, допълва тя.
Ето защо ние ви предлагаме някои стъпки, които може да предприемете, когато сте тъжни и депресирани.
•    Споделете храната. Когато се чувствате депресирани, може изобщо да не се храните и да изпитвате отвращение от някои миризми. Помолете приятел или член от семейството ви да ви помогне да сготвите или да сподели храната си с вас. Скоро ще установите, че малко по малко това ще повиши настроението ви. Общата дейност ще ви накара да излезете извън дупката, в която изпадате всеки път, когато депресията ви завладее.
•    Избирайте храната разумно. Нека диетата ви да включва много плодове, зеленчуци, пълнозърнест хляб, месо печено на скара, както мляко и млечни продукти с ниско съдържание на мазнини. Без да осъзнавате тези храни ще подобрят настроението ви на химично ниво, защото те влияят пряко върху мозъчната дейност.
•    Забравете за алкохола. Много хора, които изпадат в депресия използват уискито или водката като начин да забравят проблемите. По този начин само ще ги задълбочат. Запомнете, че чрез пиене ще потънете още по-дълбоко и няма да се справите с нещата, които ви измъчват.
•    Премахнете добавената захар и кофеина от менюто си. Прекалено сладките храни са причина за рязкото покачване и спадане на инсулин в кръвта ви, което води до промени в настроението. Кофеинът пък води до чувство на тревожност и увеличава стреса. Ако не можете без кафе сутрин, опитайте да го заместите с капучино. Хапвайте черен шоколад, той е богат на антиоксиданти, които са много полезни за здравето. Но не прекалявайте!
•    Не пропускайте витамините! В този период мозъкът ви се нуждае от повече витамини от групата В. Ето защо вземайте хранителни добавки, които ги съдържат. Редица изследвания са установили, че Омега-3 мастните киселини и фолиевата киселина също помагат за борба с депресията. Когато се наблюдава дефицит на тези хранителни вещества, човек се чувства тъжен и унил.
•    Хранете се редовно. Много хора правят грешката да пропускат закуската и да се нахвърлят на обилния обяд или вечеря, защото са изгладнели. Опитайте се да хапвате поне три пъти всеки ден приблизително по същото време на деня. Добре е да изяждате и по един плод между храненията. Скоро ще забележите, че порциите ви са много по-малки от преди, кръвната ви захар е стабилна, а настроението ви – много по-добро.
•    Не пропускайте закуската. Без съмнение закуската е най-важното хранене за деня. Започнете деня с плодове, ядки, кисело мляко, моркови или пълнозърнести бисквити. Скоро ще осъзнаете, че това е един прекрасен начин да се усмихнете на предстоящите предизвикателства.

Ревита Ви препоръчва

Алайв мултивитамин, 1g

Calmeral, 600 mg

Ge 132 Active, 100 mg

Жълт кантарион, 420 mg

Спокойна нощ, 440 mg

Маточина (лист), 490 mg

Валериана, 525 mg

Валериана (корен), 530 mg

Добро настроение, 471 mg

Глог (плод), 510 mg

Izi Night, 252 mg

Ленено масло, 1 300 mg 57% АЛК

Ленено масло, 1 000 mg 57% АЛК

Ленено масло, 474 ml

Ленено масло, 474 ml Супер лигнан

Ленена пудра с протеини & фибри & лигнани, 454 гр

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart