Правилната диета помага при депресия

Правилната диета помага при депресияЗа съжаление няма универсален план, който помага да се справим с депресията. Това е проблем, който засяга хиляди хора всяка година и всеки път трябва да се подходи индивидуално. Факт обаче е, че правилната диета, доброто хранене и здравословният начин на живот спомагат за намаляване симптомите на депресията и за лечението. Ако живеете здравословно, това може да ви помогне по-бързо и лесно да се измъкнете от “черната дупка”. Ще ви представим няколко лесни съвета, които може да спазвате.

Помощ от Омега-3 мастните киселини. Вече има редица доказателства, че Омега-3 мастните киселини са изключително полезни за здравето. Те забавят раковите клетки и помагат на сърдечно-съдовата система. Факт е, че хора, при които се наблюдава дефицит на Омега-3 по-лесно изпадат в депресия. Тези важни мастни киселини могат да се набавят като хапвате повече сьомга, риба тон, ядки и тъмно зелени листни зеленчуци. Лененото масло е много богато на Омега-3.
Внимавайте с диетите. Много дами искат да стопят килограмите за няколко седмици, дори и за дни. Те се подлагат на какви ли не диети, но не предполагат, че хранителният режим може да повлияе върху настроението им. Ако сте склонни към депресия, диетата на д-р Аткинс не е за вас. Основното при нея е, че преобладават белтъците и мазнините и почти се изключват въглехидрати. Това обаче подтиска производството на хормона серотонин – хормона на щастието. Колкото по-високо е нивото на серотонин, толкова по-малко е чувството за тревожност. При липса на храни, богати на въглехидрати, серотонинът намалява драстично. Пълнозърнестите храни, пресните плодове и зеленчуци, както и фибрите са най-добрият източник на “добри” въглехидрати.
Повече витамин D. “Слънчевият” витамин също помага за увеличаването на серотонина в мозъка. Ето защо има доказателства, че в страните, където слънцето се показва по-рядко (в най-северните части на континента) хората страдат по-често от депресии.
Селенът също е важен. Селенът не е толкова популярен, но той е изключително важен елемент, който е от съществено значение за доброто здраве. Вече има няколко изследвания, които показват, че хората, при които се наблюдава липса на селен в кръвта страдат по-често от депресия. Селенът може да се намери в ядките, пълнозърнестите храни, бобът, морските дарове.

Ревита Ви препоръчва

Izi Night, 252 mg

Calmeral, 600 mg

Жълт кантарион, 420 mg

Маточина (лист), 490 mg

Добро настроение, 471 mg

Глог (плод), 510 mg

Спокойна нощ, 440 mg

Алайв мултивитамин, 1g

Шийтаке & Майтаке, 400 mg

Калций & магнезий & витамин D, 250 mg

Ленено масло, 1 300 mg 57% АЛК

Ленено масло, 1 000 mg 57% АЛК

Ленено масло, 474 ml

Ленено масло, 474 ml Супер лигнан

Ленена пудра с протеини & фибри & лигнани, 454 гр

 

 

 

 

 

 

 

Вашият коментар

Close Menu