Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Защо градинарството е полезно?Пролетта е в разгара си и много дами се отдават на голямата си страст – градинарството. Саденето на чушки, домати или цветя за много хора се вижда загуба на време. За други пък е истинско удоволствие. Все повече проучвания показват, че градинарството има положителен ефект както върху психичното, така и върху физическото здраве.

Градинарството подобряване чувството на удовлетвореност от живота.
Много е трудно да не се радваш на живота, когато си заобиколен от цветя, зеленчуци и плодове. Проучвания показват, че 89% от хората, които работят в градината са станали по-големи оптимисти, отколкото преди да започнат с това занимание. Причината е, че те виждат как сами създават живота – от засаждането на семето, през разцъфването до беридбата на плодовете на техния труд. Много лекари използват градинарството като заместител или в комбинация с антидепресанти при хора, които преживяват трудни моменти. Работата в градината се оказва изключително ефективна за по-възрастните. При по-младите тя намалява стреса.

Градинарството намалява риска от остеопороза.
Едва ли е изненадващ факта, че работата в градината както всички други физически упражнения води до загуба на тегло, укрепване на мускулатурата и подобряване на скелетната структура. Проучване на американски учени, в което са участвали над 3300 доброволци установило, че градинарството има  благотворно влияние върху костите. Рискът от остеопороза при тези дами значително намалял. Дори бил по-нисък в сравнение с  жените, които бягат, плуват или се занимават с аеробика. Това най-вероятно е свързано с факта, че при градинарството се налага да се вдигат тежести, често да се навеждате и извъртате.

Градинарството намалява риска от диабет.
Факт е, че диабетът се контролира най-добре с повече физически упражнения. Градинарите, които работят активно изразходват много повече от необходимата енергия. Добрата новина е, че повечето от тях го правят за собствено удоволствие. От друга страна, когато отглеждате храната в градината си разполагате с пресни продукти. Редица проучвания са показали, че хората, които се хранят здравословно нямат проблеми с диабета.

Градинарството води до по-спокоен сън.
Психическото ползи за здравето от градинарство са толкова силни, че много лекари го използват като терапия за лечение на психични разстройства. Изследванията на хората с деменция и безпокойство са установили, че работата в градината помага за подобряване тяхното състояние. Тя води до по-спокоен сън, намаляване на напрежението и стреса. Няма причина останалите от нас също да не се възползват.

Ревита Ви препоръчва

Калций & магнезий, 250 mg

Калций & магнезий & цинк, 255 mg

Калциев цитрат, 250 mg

Калциев комплекс, 500 mg

Калций & магнезий & витамин D, 250 mg

Корал калций, 805 mg

Izi Night, 252 mg

Жълт кантарион, 420 mg

Спокойна нощ, 440 mg

Добро настроение, 471 mg

Дамиана (лист), 400 mg

Маточина (лист), 490 mg

Глог (плод), 510 mg

Валериана (корен), 530 mg

Валериана, 525 mg

Мелатонин, 2.5 mg

Блад шугар, 378 mg

Канела, 400 mg

Алфа-липоева киселина, 360 mg

Хром, 200 mcg

GTF хром, 200 mcg

Алое вера (сок от цели листа), 1 000 ml

 

 

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×
×

Cart

Количка