Search
Филтрирай по...

Как да подобрим съня?Да не можеш да заспиш и да се въртиш часове наред, да се събудиш през нощта и да се чудиш какво да правиш, да станеш прекалено рано… Случвало ли ви е всичко това? Ако отговорът е “Да”, може би трябва да ви помогнем да се справите с безсънието по естествен, природен начин.

Основите на съня
Има два вида сън – т.нар. “NREM” (без бързи движения на очите) и “REM”, (при което се наблюдават бързи движения на очите). Докато заспивате вие сте във фазата на NREM съня. REM  се наблюдава през по-голямата част от нощта. Той е изключително важен за психичното и физическо здрава на човек.
Доказано е, че NREM съня има четири етапа, а петата фаза на сънния цикъл е REM съня. Повечето хора следват един и същ модел сън всяка нощ, преминавайки през всичките пет етапа няколко пъти на нощ. REM съня е известен още като парадоксален сън, защото на този етап нивото  на мозъчната ви активност е почти еднакво като когато сте будни.
В продължение на десетилетия, научни изследвания са доказали, че сънят е пряко свързано с околната среда – светлината около нас, начина на живот (диетата, която спазваме, стреса, физическата активност). Факт е, че хората, изложени на стрес спят по-малко, както и тези, които спазват тежки диети.

Лека нощ или как да спим повече?

Използвайте етерични масла.Изследванията показват, че някои етерични масла като лайка и лавандула имат успокояващ ефект както върху тялото, така и върху ума. Използвайте ги преди лягане.

Медитирайте. Това е страхотен начин да се отърсите от стреса и напрежението. Намерете удобно място, за да затворите очи и да дишате дълбоко. Ще се изумите колко по-спокойни ще се почувствате.

Говорете повече. Не затваряйте в себе си притесненията и емоциите си. Намерете доверен човек, на когото да ги споделите. Така със сигурност ще спите по-добре.

Пишете. Напишете на лист хартия това, което ви притеснява. Ако го видите черно на бяло най-вероятно ще осъзнаете, че проблемите ви не са толкова големи, колкото смятате.

Избягвайте стимулантите. Не се хранете късно през нощта, забравете за кафето, алкохола и цигарите. Те ще ви попречат да спите спокойно.

Ревита Ви препоръчва

Izi Night, 252 mg

Жълт кантарион, 420 mg

Спокойна нощ, 440 mg

Добро настроение, 471 mg

Дамиана (лист), 400 mg

Маточина (лист), 490 mg

Глог (плод), 510 mg

Валериана (корен), 530 mg

Валериана, 525 mg

Мелатонин, 2.5 mg

 

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×
×

Cart