Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Защо предменструалният синдром пречи на съня?Повечето нощи спите без проблем, лягате си в 11 вечерта и се събуждате в 7 сутринта. Не се въртите и не ви се налага да броите овце, за да заспите. Но 3 – 4 дни всеки месец този ритъм се нарушава – точно преди цикълът ви да дойде. Истинска лудост! Понякога се вървите с часове в леглото, друг път се будите по няколко пъти през нощта или сте ужасно гладна по никое време…

Какво се случва?
“Всяка фаза на менструалния цикъл има различен ефект върху съня”, казва д-р Майкъл Берст, експерт по въпросите на съня във център по безсънието в Ню Йорк (САЩ). Причината е промяната на нивата на женските хормони – естроген и прогестрерон. Те влияят както на настроението, така и на съня.
Според изследване на американски учени, проведено през 2007 година 33% от жените между 18 и 40 години споделят, че сънят им е сериозно нарушен по време на менструалния цикъл. 16% не могат да отидат на работа 1 – 2 дни, защото изобщо не са се наспали. Статистиката сочи, че цели 67% от дамите не спят спокойно в това състояние. Причината е постоянните колебания на естрогена и прогестерона в двете основни фази на цикъла – фоликуларна фаза (до овулацията) и лутеална фаза (след овулацията). При покачване на прогестерона в лутеална фаза много жени се чувстват сънливи. При рязкото спадане на хормоните след това обаче започват проблемите със съня.

Как да се справите?
Все пак има изход от ситуацията. Може да се справите с безсънието, ако спазвате някои лесни съвети:
Спортувайте повече. Учените са категорични, че хората, които се упражняват повече спят без проблеми. Разхождайте се, тичайте или плувайте поне 3 пъти седмично. Още първия месец ще забележите, че спите спокойно по време на цикъл.
Избягвайте алкохола. Прогестеронът е във високи нива по време на овулацията и в лутеалната фаза. Той може да засили действието на алкохола или други стимуланти. Факт е, че първоначално след едно питие ще се почувствате сънливи, но скоро ще се разсъните и ще се събуждате няколко пъти през нощта.
Водете дневник на съня. Записвайте си кога спите по-дълбоко и кога имате проблеми. Така ще разберете дали те не са свързани с някакви други фактори – стрес, напрежение, проблеми у дома. Ако премахнете основната причина, която води до нощно безпокойство, скоро ще спите като бебе.

Ревита Ви препоръчва

Izi Night, 252 mg

Жълт кантарион, 420 mg

Спокойна нощ, 440 mg

Добро настроение, 471 mg

Дамиана (лист), 400 mg

Маточина (лист), 490 mg

Глог (плод), 510 mg

Валериана (корен), 530 mg

Валериана, 525 mg

Мелатонин, 2.5 mg

 

 

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×
×

Cart