Search
Филтрирай по...

Витамини и минерали за здрави кости

Нашите кости са жива тъкан, която под въздействие на различни фактори постоянно се променя. Един от най-често срещаните проблеми, свързани със здравето им е изтъняването и високият риск от фрактури. Причината е, че с напредване на възрастта балансът между костните вещества се нарушава, а производството на полови хормони намалява.

Отслабването на костната тъкан и предразположеността към фрактури в по-късна възраст са предпоставка за залежаване и образуване на кръвни съсиреци. Това се отнася особено за остеопорозата, при която калцият се натрупва в сърдечните клапи и кръвоносните съдове, създавайки предпоставки за атеросклероза.

Всичко това налага необходимостта от превенция с хранителни добавки, източник на витамини и минерали, които укрепват костната тъкан и намаляват риска от разрушаването й. Нека видим кои от тях имат жизненоважно значение за костите!

Калций. Той е важен за костната минерализация, укрепването на костните структури и увеличаване здравината на костите. Установено е, приемът на не по-малко от 800 mg калций дневно през периода на менопаузата възпрепятства загубата на костна тъкан и увеличава костната плътност.

Витамин D. Слънчевият витамин работи най-добре в комбинация с калций, тъй като подобрява абсорбцията му в червата и съдейства за натрупването му във всички кости. Витамин D е от значение и за оптималната абсорбция на мангана и цинка от храната. Изследвания са установили, че приемът на хранителни добавки с калций и витамин D в продължение на три години защитава от фрактури и счупвания на тазобедрената става. Това се дължи на благоприятното въздействие на витамин Д върху органичната костна матрица.

Магнезий. Огромна част от магнезия в тялото се съхранява именно в костите. Дефицитът на този минерал се свързва с намаляване броя на клетките, които изграждат нови кости (остеобласти) и увеличаване броя на клетките, отговорни за разрушаването на костите (остеокласти).

Силиций. Този минерал все още е сравнително непознат, но неговото значение за костите е огромно. Всъщност, силицият бива наричан още – „минерал на красотата“, тъй като освен костите заздравява косата и подпомага поддържането на кожата гладка. По отношение на ефектите на силиция върху костите, е установено, че приемът му предотвратява костната загуба в областта на гръбначния стълб и бедрената кост, и увеличава минералната плътност в костите на долните крайници.

Цинк. Недостигът на цинк значително увеличава риска от остеопороза. Цинкът насърчава активността на остеобластите и възпрепятства дейността на остеокластите. В допълнение, цинкът инхибира провъзпалителния NF-kB фактор, който предизвиква разрушаване на костната тъкан.

Бор. За да въздейства оптимално върху костите, е необходимо борът да се приема заедно с калций, магнезий и витамин D. Някои изследвания показват, че тази комбинация подобрява минералната плътност на бедрената кост при менопауза и намалява болката в гърба.

Манган. Този микроелемент е важен за нормалния минерален състав на костите и поддържане костната плътност на бедрената кост. Една от най-ефикасните комбинации за намаляване на риска от остеопороза включва манган, калций, мед и цинк – възпрепятства загубата на костна тъкан и подсилва здравината на костите.

Revita Ви препоръчва мощната формула на Natural Factors, която комбинира калций, магнезий, витамин D3, калий и цинк за да бъдат костите винаги в перфектна форма! Калцият и магнезият в продукта са в правилното съотношение, необходимо за да проявяване на оптимален ефект. Всички минерали са в цитратна форма, което гарантира отличната им абсорбция в тялото. Приемайте по 1 таблетка Калций, магнезий цитрат, витамин D3 + калий и цинк дневно след хранене! Ако сте на терапия с лекарства или други добавки, трябва да има отстояние от няколко часа между приемите!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Scroll to Top