Search
Филтрирай по...

Задължително е да се откажете от захарта! Ето как!

бялата смърт

 

Минава 15 ч. следобяд. До края на работния ден остава още доста, но познатият глад за сладко отново ви връхлита. Като стихия. И отново не сте в състояние да го преодолеете, защото този глад е съпроводен с умора, отпадналост и виене на свят. Взимате си „дозата” и ви облива вълна от енергия, вече се чувствате далеч по-добре – по-концентрирани, по-работоспособни, по-жизнени. Но благодатното състояние не трае дълго. Скоро след това се случва точно обратното – изведнъж усещате как сякаш падате от високо. В началото бавно, после все по-бързо. Вие ви се свят, чувствате се неадекватно, а обзелата ви умора е още по-силна, просто опустошаваща. Дори не е умора, а пълно физическо и психическо изтощение, ръцете ви треперят, а краката не ви държат. Всичко това звучи ли ви познато? Ако да, значи се намирате в сериозна опасност и фактът, че не пушите, не си падате по алкохола, не прекалявате с кафетата и не приемате тежки лекарства, не е никаква гаранция, че сте в добро здраве!

 

Не само вие сте в подобна ситуация. Всички ежедневно сме заобиколени от захарни изкушения в красиви опаковки и изглеждат толкова примамливи и невинни! Може би сте чували, че захарта е пристрастяваща толкова, колкото и крека. Четейки това, може би си мислите: „Дори да е пристрастяваща колкото крека, захарта е далеч по-безвредна…” В началото, може би, но колкото повече се натрупва ефектът от приема на захар, толкова по-вредно въздействие върху здравето може да има той.

 

Защо си струва завинаги да забравите за захарта?

  • Защото е много калорична, но за сметка на това е „празна” храна или с други думи – не дава нищо ценно на организма.
  • Защото потиска имунната система – хората, които приемат сладки храни и напитки през целия ден, са по-податливи на грип, настинка и др.
  • Защото води до развитието на хронично възпаление в организма, което пък от своя страна може да предизвика диабет, рак, сърдечно-съдови или други заболявания.
  • Защото води до развитието на кариес.
  • Намалява синтеза на хормона на растежа, в резултат от което остарявате много по-бързо от нормалното.

 

Ето най-добрите техники, които доказано ще ви помогнат да спрете да консумирате захар под каквато и да било форма!

 

  1. Яжте редовно!

Вероятно повечето от вас са заети и нямат навика да се хранят редовно. Нередовното хранене обаче, води до спад в нивата на кръвната захар, което е в основата на вашата отпаданлост и загуба на енергия. Разпределете хапванията на 5 пъти на ден, като порциите бъдат по-малки.

Закуската също е от огромно значение за поддържането на глюкозните нива в норма и да намалите усещането за глад. Само че вместо въглехидрати и захар, акуската ви трябва да съдържа протеини, здравословни мазнини, плодове или зеленчуци. Редовната консумация на белтъчини и здравословни мазнини, стабилизира глюкозните нива.

  1. Детоксикирайте тялото си!

Ще видите, че изключите ли изцяло захарта от менюто си, апетитът ви значително ще намалее, а вие ще се чувствате много поо-добре психически и физически. Повече полезна информация за детоксикацията, можете да намерите ето ТУК!

  1. Контролирайте емоционалното хранене!

При стрес и силно емоционално напрежение, повечето хора са склонни да ядат повече. За да не продължавате повече така, трябва всеки път, когато се храните да го правите в пълно съзнание. Когато сте притеснени и ви се прииска да „сгънете” нещо набързо, си задайте въпроса дали ви се яде защото сте гладни или защото търсите начин да успокоите емоциите си. Ако е второто, намерете друг заместител на храната – послушайте музика, разходете се, срещнете се с приятел или четете… Елиминирането на емоционалното хранене може да бъде много важен фактор както за отказа ви от захарта, така и за да отслабнете.

  1. Внимавайте с преработените храни!

Количеството захар в преработените продукти е доста високо. Имайте предвид, че в много от преработените храни, които на пръв поглед не съдържат захар, всъщност, всъщност са претъпкани с нея. Създайте си навика да проверявате съдържанието на всеки етикет. От вас зависи с какво ще пълните тялото си, все пак – с плява или с качествена храна…

  1. Дали не ви достигат минерали?

Според съвременните изследвания, дефицитът на някои микроелементи предизвиква силен глад за захар. Най-често това са хром, ванадий, магнезий и цинк. Те са ангажирани с метаболизма на глюкозата и инсулиновата секреция.

 

Недостогът на хром обикновено предизвиква ужасен захарен глад, затова консумирайте повече храни, богати на хром и/или си го набавяйте чрез хранителна добавка.

Revita Ви препоръчва:

GTF Хром

Храни, източници на хром: постно месо, аспержи, сирене, бирена мая, пълнозърнести храни и др.

 

Ванадият е необходим на мускулите и стабилизира производството на инсулин. Недостигът му също предизвиква желание за сладко. Съдържа се в мидите, копъра, магданоза, виното, бирата и пълнозърнестите продукти.

 

Цинкът е необходим на тялото за нормалния инсулинов синтез и правилното оползотворяване на глюкозата. Цинковият дефицит може да понижи нивата на инсулина и съответно – до увеличи глада за сладко. Цинкът се среща в храни като говеждо, свинско, стриди, омари, кисело мляко, нахут, бадеми и овесени ядки.

Revita Ви препоръчва:

Цинк

Магнезият регулира глюкозата и инсулина. Ако тялото страда от недостиг на магнезий, може да изпитвате силен глад за захарни продукти, особено шоколадови. Магнезият се съдържа в спанака, боба, лимеца, лешниците, кафявия ориз, овесените трици и др.

Revita ви препоръчва:

Магнезий

  1. Спете достатъчно!

Умората увеличава глада, особено желанието за прости въглехидрати, които най-често съдържат много захар.

 

Яжте повече зеленчуци!

 

Зеленчуците са много богати източници на витамини и фибри, и поддържат тялото в перфектни здраве и форма. За разлика от простите въглехидрати, като тестените изделия от бяло брашно, които се превръщат в захар в организма, зеленчуците засищат за дълго, тъй като отнемат повече време за храносмилането и освобождаването на енергия.

 

 

 

 

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Scroll to Top