Search
Филтрирай по...

Какво да НЕ правите, за да имате здрави кости!

Остеопороза

 

 

С напредването на възрастта, костите постепенно отслабват, а рискът от счупвания и развитие на заболявания като остеопороза, многократно се увеличава. Това важи особено за жените. Костната плътност е най-налична във възрастта около 20-те, след което костната маса започва постепенно да се губи, а костите стават все по-слаби и податливи на травми и увреждания. Те губят твърдостта и способността си за обновяване.

 

Здравето на костите зависи от начина ви на живот. Начинът на хранене, както и спортът, са основни за костното здраве фактори.

 

По-добрият начин на живот, както и отказът от някои вредни навици, са гаранция за запазването на опорно-двигателния апарат в прилично състояние.

 

Не прекалявайте с алкохола!

Разбира се, че няма нищо лошо в това да пийвате от време на време. Само че: дори умерената консумация на алкохол, което означава „по малко”, но повече от два пъти седмично, води до загуба на 2% от костната маса само за период от 1 година!

Алкохолът възпрепятства абсорбцията на калций и витамин D – два компонента с огромно значение за костното здраве.

 

В допълнение: прекомерната консумация на алкохол, разрушава т. нар. остеобласти – изграждащите костта клетки, които синтезират колаген I и други важни вещества.

 

Откажете се от цигарите!

Механизмът, по който цигареният дим уврежда костите все още не съвсем е ясен, но е сигурно, че субстанциите, които съдържа, влияят неблагоприятно на всички органи и системи в тялото. Никотинът пречи на образуването на ново костно вещество и причинява по-бързото разрушаване на съществуващата костна тъкан. В реултат от това, костите стават крехки и слаби.

 

ВИЖТЕ БИЛКА №1 ЗА ОТКАЗВАНЕ ОТ ЦИГАРИТЕ: КУДЗУ (КОРЕН) 610 MG

 

Тютюнопушенето също причинява около 2% загуба на костна маса годишно! В случай, че обичате да попийвате и освен това – сте и пушач, вие губите цели 8% от костната си маса годишно!

 

Не отлагайте спорта и движението!

Липсата на физическо натоварване, отслабва плътността на костите и води до загубдата на минерали в тях. Костите и ставите имат нужда от движение, за да бъдат здрави. Ходенето пеша е много полезно в това отношение. Експертите препоръчват на хората, които не спортуват да ходят пеша поне по 30 минути всеки ден.

 

Не забравяйте за приемате достатъчно калций с храната!

Калцият е изключително важен за формирането на костите минерал. Той е необходим и за съсирването на кръвта, съкращаването на мускулите и др. Когато в храната липсва достатъчно калций, тялото започва да „краде” складираният в костите и зъбите калций, следствие на което костите и зъбите страдат.

 

ВИЖТЕ: ALIVE! / АЛАЙВ КАЛЦИЙ+ВИТАМИН D3 250 MG X 60 ДЪВЧАЩИ ТАБЛЕТКИ

 

Според някои нови изследвания, калцият е важен дори за регулиране на кръвното налягане, намалява риска от онкологични заболявания и потиска симптомите на ПМС.

 

Не пийте повече от едно кафе на ден!

Установено е, че хората, които приемат по-големи количества кофеин, имат ниска костна плътност. Кофеинът е причина за по-честото уриниране, а както знаете заедно с урината, от организма се изхвърлят и значителни количества калций.

 

Забравете за газираните напитки!

Газираната вода съдържа субстанция, наречено фосфорна киселина. Установено е, че прекомерната консумация на фосфорна киселина, води до извеждане на калция от тялото.

Ако обичате сода, старайте се да не пиете повече от една на ден. Според много от изследванията, направени по въпроса, хората, които консумират три и повече газирани води дневно, имат по-ниска костна плътност.

 

 

 

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Scroll to Top