Search
Филтрирай по...

Как да консумираме повече плодове и зеленчуци?

 

 

 

 

Как да консумираме повече зеленчуци

 

 

 

 

Обърнете внимание на храната, която консумирате. Колко често тя съдържа плодове или зеленчуци? Ако порциите ви не са достатъчно цветни, това е сигнал, че не приемате достатъчното такива. Това значи също, че не си набавяте достатъчно полезни фибри, минерали, витамини и други съставки, подсилващи имунитета.

 

 

За щастие обаче, не е необходимо да сте гурме-майстор, за да добавите здравословните продукти към хранителния си режим. Ето няколко съвета за постигане на този резултат:

 

 

Как да направим храната си цветна?

 

 

 1.Пазарувайте разнообразно!

Купувайте различни по вид плодове и зеленчуци, за да разполагате с богат избор. Лесно е да бъдат добавени няколко резена домати или краставици към повечето ястия. А винаги, когато бързате за някъде, морковите и ябълките ще са настреща- засищащи и сочни!

 

 

2.Замразявайте!

 

 

Запасете се със замразени зеленчуци за по-лесно готвене, така че вие винаги да можете да си направите ястие със зеленчуци за вечеря.

 

 

 3.Консумирайте свежи зеленчуците/плодовете!

 

 

Консумирайте първо плодовете и зеленчуците, които се развалят бързо (праскови, аспержи). Запазете по-дълготрайните (ябълки, краставици) продукти за по-късно през седмицата.

 

 

4.Дръжте ги под ръка!

 

 

Поставете фруктиерата в кухнята си, на видно място- маса или бюро, по време на работа. Измийте ягодите, черешите или гроздето и ги поставете в открита купа в хладилника си. Колкото по-често ги виждате, толкова по-вероятно е да ги изядете.

 

 

5.Направете вредните храни по-трудно достъпни!

 

 

Ако в дома или офиса ви имате кътче, отредено за „вредни храни” от типа на полуфабрикати, шоколади, снаксове и солети, преместете ги някъде, където не привличат вниманието.

 

 

6.Важно е винаги да разполагате с готова салата!

 

 

Предварително си приготвяйте салата, в която сте добавили щедри количества маруля, краставици, , чери домати, моркови, червени чушки, броколи, лук или зеле. Замразете в голяма стъклена купа с уплътнен капак. Така вие ще имате вкусна мешана салата, на която ще можете да се наслаждавате цял ден.

 

 

 7.Яжте десерти на плодова основа!

 

 

Поглезете се с плодови мелби. Нарежете от любимите си плодове в купа и добавете кисело мляко, настърган кокосов орех  и една шепа ядки. Ако пък искате по-специален десерт, който да е и здравословен, опитайте с плодово парфе с нискомаслено кисело мляко или шербет, гарниран с много плодове.

 

 

8.Правете си зеленчукови сандвичи!

 

 

Опитвали ли сте вегетариански сандвичи за обяд? Намажете едната филия с хумус, намачкайте авокадо и го разпределете по повърхността на другата филия и между двете филии сложете домати, краставици, моркови, салата (или от всичко по малко). Ще се учудите от невероятния вкус и засищащия ефект на тази лесна рецепта!

 

 

9.Задушени зеленчуци!

 

 

Изключително лесно е да задушим зеленчуци на пара или в микровълновата фурна. Задушавайте броколи, спанак, карфиол, аспержи, сладки картофи или цвекло. Поръсвайте ги със зехтин, малко сол и черен пипер.

 

 

10.Опитайте омлет с плодове!

 

 

Използвайте тънко нарязани круши или ябълки в следващия си омлет. Изумително вкусно е!

 

 

11.Правете си зеленчукови супи!
Използвайте за основа на супата лук, моркови или целина, след което добавете вода или пилешки бульон. Добавете и любимите си зеленчуци. Можете да включите: домати- пресни или консервирани; картофи; зелен боб; тиквички; пресни зеленчуци като къдраво зеле или червено цвекло; царевица; боб ; карфиол- комбинациите могат да бъдат безкрайни!

 

 

12.Добавяйте зеленчуците в сосове.

 

 

Добавяйте зеленчукови сосове, когато правите супи, паста, гювечи или пици. Тиквички и моркови под формата на пюре, с добавени подправки според индивидуалните вкусове са една чудесна идея!

 

 

13.Пийте зеленчукови сокове!

 

 

Ако ползвате висококачествена сокоизстисквачка, можете да си направите вкусни плодови и зеленчукови сокове и шейкове, запазвайки всичките им полезни свойства.

 

 

14.Замразявайте пресни плодове!

Замразете боровинки, ягоди, малини и други сезонни плодове със силен аромат. Можете също така да замразите грозде. Такива плодове могат да заменят сладоледа и други сладки лакомства.

 

 

Запомнете, че ако храната ви е достатъчно цветна, тя ще бъде и полезна … и вкусна!

 

Предлагаме ви продукта на Natural Factors, Растителен ПротеинVegan Protein Factors™ – вкусен шейк, който осигурява 22 гр протеин от растителни източници. Патентованата формула съдържа добре балансирана комбинация от протеинов изолат от грах, organic протеин от коноп, organic протеинов изолат от покълнал кафяв ориз и протеинов концентрат от чиа.

Продукт без съдържание на ГМО, соя, холестерол!

 

Без изкуствени  подсладители!

 

Без глутен!

 

Без холестерол!

 

Без  ГМО!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Scroll to Top