Search
Филтрирай по...

Как да контролирате пикочната киселина и да се справите с подаграта?

Високи нива на пикочната киселина

 

Високите нива на пикочна киселина в кръвта или т. нар. хиперурикемия, води до заболявания като подагрозен артрит (депозиране на кристалите на пикочната киселина в ставите, обикновено в областта на големия пръст на крака), камъни в бъбреците и бъбречна недостатъчност, хипертония и сърдечно-съдови усложнения.

Факторите, които повишават нивата на пикочната киселина най-често са храните, богати на пурини, злоупотребата с алкохол, заболявания като бъбречна недостатъчност, затлъстяване, хипофункция на щитовидната жлеза, диабет, ацидоза и др. Някои химиотерапевтични медикаменти и други лекарства като диуретиците, също се нареждат сред причините за това неприятно състояние.

Освен задължителното лечение, назначено от специалист, има и други начини за облекчаване на състоянието. Спазването на определени правила, както и включването на някои природни средства в хранителния режим, също оказват ефективен контрол върху нивата на пикочна киселина и намаляват честотата на подагрозните кризи.

Ето няколко свежи идеи!

 

Ябълков оцет

Ябълковият оцет е натурален детоксикатор, който отстранява отпадъците, включително пикочната киселина, от организма. Ябълчената киселина в състава му спомага за разрушаването и извеждането на пикочната киселина от тялото, както и за възстановяване на алкалния баланс. Освен всичко това, ябълковият оцет има ефикасно противовъзпалително и антиоксидантно действие.

1 ч.л. суров, органичен, непастьоризиран ябълков оцет, се добавя в чаша вода. Разтворът се приема до 2-3 пъти дневно. В по-тежките случаи, можете постепенно да увеличите дозата до 2 с.л. в 200 ml вода и да приемате така приготвената смес докато пикочната киселина не се понижи.

 

Забележка: Не превишавайте горепосочените дози, тъй като ябълковият оцет може да намали и нивата на калий в организма. Освен това, той взаимодейства с някои диуретични лекарства.

 

Лимонов сок

Много хора считат, че сокът от лимон нарушава алкалното равновесие в тялото и прави средата по-киселинна. Това обаче, не е така! Прясно изцеденият лимонов сок всъщност има алкален ефект и допринася за неутрализирането на пикочната киселина. Богатото съдържание на естествен витамин С в състава му, също спомага за понижаване на пикочната киселина.

Изстискайте сока от 1 лимон в чаша топла вода. Пийте го сутрин на празен стомах. Ако искате да има дълготраен ефект, приемайте тази смес поне няколко седмици. Можете също така, да приемате витамин C под формата на хранителна добавка.

 

Череши

Череши съдържат химикали, оказват супер контрол върху нивата на пикочната киселина. Флавоноидите в състава им – т. нар. антоцианини пък, намаляват възпалението и сковаността.

Само половин ч.ч. череши дневно, в продължение на няколко седмици, ще даде желания ефект. Прясно изцеденият черешов сок също е много добър вариант в случая.

Препоръчваме ви: Череша (екстракт от плод)

Срещу подагра.

Най-продаваният екстракт от череша в САЩ! С богато съдържание на кверцетин, антиоксиданти, витамин С и антоцианини!

 

Сода за хляб

Содата за хляб, наричана още сода бикарбонат, е от голяма полза за понижаване на нивата на пикочната киселина и намаляване на болката при подагра. Тя спомага за поддържане на естественото алкално равновесие в организма, прави  пикочната киселина по-разтворима, благодарение на което тя по-лесно се изхвърля чрез бъбреците.

Добавете ½ ч.л. сода за хляб към чаша вода. Пийте до 4 чаши на ден в продължение на 2 седмици. Можете да приемате сместа на всеки два или четири часа.

Забележка: Не приемайте сода за хляб често. Ако пък имате високо кръвно налягане, не ви препоръчваме този вариант! Хората над 60-годишна възраст не бива да пият повече от три чаши сода с вода дневно.

 

Зехтин

При нагряване или преработване, повечето растителни масла гранясват, превръщайки се във вредни мазнини. Тези мазнини унищожават витамин Е в организма, който пък е от съществено значение за контрола върху нивата на пикочна киселина.

Зехтинът съдържа мононенаситени мазнини, които остават относително стабилни при нагряване. Плюс това, той е с високо съдържание на витамин Е и антиоксиданти, и има противовъзпалителни ползи.

 

Повече вода

Пиенето на много вода помага за филтрирането на пикочната киселина. Водата разрежда пикочната киселина и стимулира бъбреците да премахнат излишните количества от нея чрез урината.

Пийте не по-малко от 10 чаши вода през деня. Също така включете повече течности и свежи плодове и зеленчуци в диетата си.

 

Диета с ниско съдържание на пурини

Пурините са азот-съдържащи съединения, които се превръщат в пикочна киселина в организма. Съдържат се основно в животинските протеини.

Ограничете до минимум приема на месо, риба и птици. Бобовите растения, маята, гъбите и аспержите също са с високо съдържание на пурини. Ако обичате бира, също ще трябва да ви разочароване, защото и тя е богата на пурини.

 

Повече богати на фибри храни

Храните с високо съдържание на диетични фибри спомагат за намаляване нивата на пикочна киселина, те я абсорбират и след това да я елиминират от организма.

Пълнозърнестите храни като ябълки, круши, портокали и ягоди са богати на фибри, затова задължително ги включете в диетата си.

Можете да приемате допълнително папаин – ензим, който освен че подобрява храносмилането, контролира пикочната киселина. Папаинът поддържа алкалното равновесие в тялото и има противовъзпалително действие.

 

Млечни продукти с ниска масленост

Нискомаслените млечни продукти намаляват риска от подагра. Обезмаслено мляко, например, съдържа оротова киселина, която намалява риска от повторно усвояване на пикочна киселина и спомага за отстраняването й чрез бъбреците.

Пийте една до 5 чаши обезмаслено мляко дневно. Можете също така да включвате и нискомаслено кисело мляко и други млечни продукти в диетата си.

 

В заключение: ограничете приема на алкохол, тъй като той пречи на изхвърлянето на пикочната киселина от тялото и избягвайте продукти и напитки със съдържание на глюкозо-фруктозен сироп. Диетата ви трябва да е богата на сложни въглехидрати и бедна откъм протеини. Избягвайте рафинираните въглехидрати, съдържащи се в белия хляб, сладкишите и др. , както и храните с високо съдържание на мазнини, които намаляват способността на организма да изхвърля излишната пикочна киселина.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Scroll to Top