Search
Филтрирай по...

Как да подобрите работата на мозъка и да избегнете болестта на Алцхаймер?

Алцхаймер

Все още няма лекарство за справяне с болестта на Алцхаймер, която засяга милиони хора по света, без значение от пола и социално-икономическия им статус. Учените откриват все повече фактори, които допринасят за заболяването, както и такива, които възпрепятстват развитието му.

Ето няколко съвета, които ако спазвате, ще подобрите работата на мозъка и значително ще намалите риска от болестта Алцхаймер!

Наспивайте се добре – възрастният човек се нуждае от 8 часа непрекъснат сън. По време на сън мозъкът подрежда информацията от изминалия ден, а тялото се възстановява и обновява. Хигиената на съня е от изключително значение за качествения сън. Това е свързано с ограничаване на достъпа до телевизия, таблети и смартфони. В днешния забързан, високотехнологичен свят, е жизненоважно тялото и умът да си почиват.

Ограничете стреса – някои болести (дори депресията) могат да доведат до проблеми с паметта и концентрацията, което е предпоставка за развитие на деменция. Често това е свързано с понижената физическа активност, лошите хранителни навици, социалната изолация, приема на алкохол и лекарства. Това са основни рискови фактори за проблеми с паметта. Междувременно прекомерният стрес и нервната възбудимост може да доведат до физически промени в мозъка. Високите нива на нервна възбудимост и хроничен стрес може да предизвикат промени на части от мозъка, които са свързани с емоциите, мисленето и паметта, основно хипокампа и префронталния кортекс. Точно хипокампът е едно от първите места, които биват засегнати при болестта на Алцхаймер.

Общувайте с други хора – връзките са прекрасни за мозъка и сърцето. Изследванията започват да откриват връзка между социалното взаимодействие и подобреното мозъчно здраве. Социализацията изгражда връзки между невроните. Важно е да се отбележи, че социализацията не означава гледане на телевизия с приятели. Мозъкът може да бъде стимулиран чрез дейности като екскурзия с приятели, посещение на музей с децата, откриване на алтернативни пътеки за тичане в парка, учене на чужд език заедно с приятел.

Спазвайте средиземноморска диета – здравословното хранене може да забави остаряването на мозъка и тялото. Средиземноморската диета се основава на приема на риба и морски дарове, ядки, бобови храни, плодове, зеленчуци, пълнозърнести храни. Доказано е, че тя осигурява защита срещу сърдечно-съдови болести, рак, болест на Паркинсон, Алцхаймер и други форми на деменция. Някои морски храни като сьомга и сардини са богати на омега-3 мастни киселини, които са много полезни за мозъка. Мазнините от червеното месо не са полезни за мозъка и сърцето. Здравословното хранене активира метаболитни пътеки в мозъка и подобрява когнитивното здраве. Учените смятат, че това може да забави или предотврати болестта на Алцхаймер.

Спортувайте или поне се движете достатъчно – скоростта на преработване на информация в мозъка може да започне да спада още около 25-годишна възраст. Физическата активност укрепва съществуващите неврони, подпомага растежа им и подобрява комуникацията между мозъчните клетки. Всичко, което човек прави в настоящия момент, има огромно значение за бъдещото му здраве. Хората в напреднала възраст се нуждаят от поне 2,5 часа умерено-интензивни аеробни упражнения всяка седмица и два или повече дни седмично за усилени тренировки.

В заключение е важно да се каже, че никога не е прекалено рано или прекалено късно да се започне здравословен начин на живот. Това, което човек прави в настоящия момент, подсилва когнитивните функции в по-късни етапи. Тези 5 лесни за прилагане правила ще подпомогнат здравето ви и значително ще ограничат риска от нарушения в мозъчната дейност.

В заключение: има хранителни добавки с огромни ползи за работата на мозъка и нервната система. Фосфатидил-холин и фосфатидил-серин са едни от най-ефикасните сред тях. Вижте предложенията на Revita:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Scroll to Top