Излагане на пряка слънчева светлина

 

Летните забавления може се отразяват перфектно на настроението ни, но те могат да представляват истински проблем за кожата. В резултат от прекомерното излагане на слънце, най-горният дермален слой е застрашен от множество увреждания и преждевременно стареене. Ако предпочитате да не прекарвате лятото в затворени помещения, тези съвети ще ви помогнат да запазите кожата си сияйна и здрава, докато отново дойде сезонът на пуловерите.

 

Защитете

 

Избягвайте пряката слънчева светлина! Това е най-добрият начин да се не сте подложени на вредното въздействие на слънцето. Използвайте продукти със слънцезащитен фактор (SPF) минимум 15.  Препоръчително е този фактор да е по-висок, ако кожата ви е по-светла. Важното е да не пропускате да нанасяте на всеки 2 часа!

 

Може би сте изкушени от идеята да прекарвате по-продължително  време на плажа; ако не можете да устоите, просто избягвайте най-топлите часове (между 13 и 16 часа). И никога не пренебрегвайте устните си! Винаги нанасяйте балсам, гланц или хидратиращ крем, за да избегнете прекомерното им изсушаване и напукване.

 

Покривайте кожата

 

Ако сте с по-светла кожа, само слънцезащитен лосион няма да ви свърши работа. Леки, дишащи платове в светли цветове ще представляват допълнително спасение за вас . Превърнете в навик носенето на тънки бели шалове,  използвайте ги като щит срещу слънчевите лъчи. Носенето на шапки и сянката са най-добрата защита срещу вредното въздействие и ще ви помогнат да запазите кожата си млада и без бръчки за по-дълго време.

 

Подхранвайте 

 

Разкрасявайте кожата отвътре, като увеличите приема на антиоксиданти. Много добър ефект върху кожата предлагат витамините A, C, E, цинк и селен, но не забравяйте и за останалите антиоксидантни фитонутриенти като антоцианините, които могат да бъдат открити в повечето плодове. Колкото повече плодове и зеленчуци присъстват в диетата ви през летните месеци, толкова по-добре – препоръчително е акцентът да пада върху  зеленолистните зеленчуци и храните, богати на витамин C: чушки, цитрусови плодове и киви.

 

Хидратирайте 

 

Водата е абсолютно задължителна през летния сезон ,за да може организмът да функционира нормално. Топлината и движението могат да оставят вашите електролитни нива изчерпани. Разчитайте на „животворната” течност и не прекалявайте с кофеиновите напитки- през летния сезон е много по-важно да заложите на максималната хидратация.

 

Консумация на повече течности през лятото

 

Ето и една идея за направата на домашна електролитна напитка у дома:

-1 литър вода

-1 супена лъжица  кленов сироп

-Сокът от 1 лимон

-Щипка сол

 

Можете също така да хидратирате тялото, респективно кожата, посредством храната, която консумирате - например дините, пъпешите и краставиците  съдържат големи количества вода, минерали и други хранителни вещества.

 

Овлажнявайте 

 

След като сте хидратирали кожата  отвътре, време е да помислите и за външното й овлажняване. Използвайте дневен хидратиращ крем или лосион, задължително със слънцезащитен фактор, за да запазвате кожата си при излагане на слънце, но не забравяйте да нанасяте такъв тип продукти и преди лягане. Ако пък сте изгорели след дълго време, прекарано на пряка слънчева светлина, гелът от алое вера значително ще успокои кожата и подобри нейното състояние.

 

Съживете кожата си, като предприемете правилните стъпки, за да бъде тя здрава и защитена през най-горещия сезон. Ако вземете навеме всички предпазни мерки, можете да  се наслаждавате на слънцето и така по естествен начин да се заредите с витамин D!

Коментари (0)

Няма коментари към този момент

Нов коментар

Мишела Христова

Мишела Христова е копирайтър и автор на съдържание с дългогодишен опит в изготвянето, редактирането и оформянето на текстове за печатни и електронни медии. Има силен интерес към здравословния начин на живот и нутрициологията. Майка на едно прекрасно момче.

Product added to wishlist

Този сайт използва бисквитки/cookies за да ви гарантира по-плавно и бързо сърфиране. С натискане на бутона "Съгласен съм" вие се съгласявате с използването на бисквитки.