Search
Филтрирай по...

Как да си осигурим здрава кожа през лятото

Излагане на пряка слънчева светлина

 

Летните забавления може се отразяват перфектно на настроението ни, но те могат да представляват истински проблем за кожата. В резултат от прекомерното излагане на слънце, най-горният дермален слой е застрашен от множество увреждания и преждевременно стареене. Ако предпочитате да не прекарвате лятото в затворени помещения, тези съвети ще ви помогнат да запазите кожата си сияйна и здрава, докато отново дойде сезонът на пуловерите.

 

Защитете

 

Избягвайте пряката слънчева светлина! Това е най-добрият начин да се не сте подложени на вредното въздействие на слънцето. Използвайте продукти със слънцезащитен фактор (SPF) минимум 15.  Препоръчително е този фактор да е по-висок, ако кожата ви е по-светла. Важното е да не пропускате да нанасяте на всеки 2 часа!

 

Може би сте изкушени от идеята да прекарвате по-продължително  време на плажа; ако не можете да устоите, просто избягвайте най-топлите часове (между 13 и 16 часа). И никога не пренебрегвайте устните си! Винаги нанасяйте балсам, гланц или хидратиращ крем, за да избегнете прекомерното им изсушаване и напукване.

 

Покривайте кожата

 

Ако сте с по-светла кожа, само слънцезащитен лосион няма да ви свърши работа. Леки, дишащи платове в светли цветове ще представляват допълнително спасение за вас . Превърнете в навик носенето на тънки бели шалове,  използвайте ги като щит срещу слънчевите лъчи. Носенето на шапки и сянката са най-добрата защита срещу вредното въздействие и ще ви помогнат да запазите кожата си млада и без бръчки за по-дълго време.

 

Подхранвайте 

 

Разкрасявайте кожата отвътре, като увеличите приема на антиоксиданти. Много добър ефект върху кожата предлагат витамините A, C, E, цинк и селен, но не забравяйте и за останалите антиоксидантни фитонутриенти като антоцианините, които могат да бъдат открити в повечето плодове. Колкото повече плодове и зеленчуци присъстват в диетата ви през летните месеци, толкова по-добре – препоръчително е акцентът да пада върху  зеленолистните зеленчуци и храните, богати на витамин C: чушки, цитрусови плодове и киви.

 

Хидратирайте 

 

Водата е абсолютно задължителна през летния сезон ,за да може организмът да функционира нормално. Топлината и движението могат да оставят вашите електролитни нива изчерпани. Разчитайте на „животворната” течност и не прекалявайте с кофеиновите напитки- през летния сезон е много по-важно да заложите на максималната хидратация.

 

Консумация на повече течности през лятото

 

Ето и една идея за направата на домашна електролитна напитка у дома:

-1 литър вода

-1 супена лъжица  кленов сироп

-Сокът от 1 лимон

-Щипка сол

 

Можете също така да хидратирате тялото, респективно кожата, посредством храната, която консумирате – например дините, пъпешите и краставиците  съдържат големи количества вода, минерали и други хранителни вещества.

 

Овлажнявайте 

 

След като сте хидратирали кожата  отвътре, време е да помислите и за външното й овлажняване. Използвайте дневен хидратиращ крем или лосион, задължително със слънцезащитен фактор, за да запазвате кожата си при излагане на слънце, но не забравяйте да нанасяте такъв тип продукти и преди лягане. Ако пък сте изгорели след дълго време, прекарано на пряка слънчева светлина, гелът от алое вера значително ще успокои кожата и подобри нейното състояние.

 

Съживете кожата си, като предприемете правилните стъпки, за да бъде тя здрава и защитена през най-горещия сезон. Ако вземете навеме всички предпазни мерки, можете да  се наслаждавате на слънцето и така по естествен начин да се заредите с витамин D!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Scroll to Top