Search
Филтрирай по...

Най-добрите хранителни добавки срещу хронично възпаление!

БолестиМоже да се изненадате, но в действителност нашето тяло се нуждае от възпалението, за да се пребори с инфекциите. В случай че възпалението излезе извън контрол,обаче, то може да изостри всеки болестен процес. Понякога симптомите му са очевидни – зачервяване, болки и подуване. Друг път, особено при хроничните, слаби  възпаления, дори нямате представа, че имате възпаление, докато не получите неочаквано инфаркт или друга тежка болест.

 

Според д-р Бо Джосън от Каролинския университет в Стокхолм, Швеция, възпалението задвижва повечето хронични, дегенеративни болести като сърдечно-съдови болести, рак и всички болежки, които човек усеща. Има много вещества, които помагат за спиране на възпалението.

 

Нашето тяло може да образува свои противовъзпалителни или подмопомагащи възпалението вещества при наличие на градивните им елементи. За съжаление диетата на съвременния човек включва силно преработени вещества като царевичното масло и маслото от картам (евтин заместител на шафрановото масло), прекалено много захари и ниски нива на витамини и минерали. Противодействието на възпалението зависи от наличието на определени полезни мазнини, билки, витамини и минерали. Представяме ви 5 природни средства за справяне с възпалението:

 

1.Омега-3 мастни киселини

Омега-3 мастните киселини ЕПА и ДХА са строителните блокчета на едни от най-мощните противовъзпалителни и намаляващи болката вещества – хормоноподобния простагландин Е1, резолвини и невропротектини. Омега-3 мастните киселини подобряват множество рискови фактори за заболявания на сърцето като високо кръвно налягане и проблеми със сърдечния ритъм. Освен това те удължават продължителността на живота при някои раково болни. Според наскоро проведено изследване омега-3 мастните киселини намаляват болките след мускулна преумора и подпомагат възстановяването и след други травми. Подходящата доза в тези случаи е 1000 до 5000мг дневно.

 

2.Куркумин

Екстрактът от корен на куркумаблокира възпалението по поне 100 начина- от унищожаване на възпалителните агенти до потискане на провъзпалителните вещества като интерлевкин-6. Този широкоспектърен ефект позволява използването на куркумина при различни възпалителни процеси като остеоартрит (в комбинация с глюкозамин), проблеми с паметта и настроението, подобрява качеството на живот при раково болни. Куркуминът повишава нивата на ДХА (омега-3 мастна киселина) в мозъка. Препоръчителната дневна доза е между 350 и 2000мг дневно.

 

3.Пробиотици

80% от имунните ни клетки се намират в червата, където бактериите активно регулират имунната ни защита. Най-новите изследвания сочат, че развитието на ревматоидния артрит е свързано със загубата на полезни чревни бактерии и че пробиотиците могат да намалят симптомите на тази форма на артрит. Друго изследване доказва, че пробиотиците могат да намалят възпалението при здрави хора. Действието им може да се подсили с приема на пребиотици. Препоръчителната дневна доза зависи от вида пробиотик и е указана на опаковката му.

 

4.Гама-линоленова киселина

Възможно е да си мислим, че омега-6 мастните киселини водят до възпаления, но гама-линоленовата киселина е изключение, което блести с противовъзпалителните си свойства. Изследванията сочат, че тя може да е полезна за хора с ревматоиден артрит, атопичен дерматит и псориазис. Гама-линоленовата киселина действа синергично с ЕПА, така че комбинирането им е много успешно. Препоръчителната доза е 100мг дневно превантивно, 1500мг при ревматоиден артрит.

 

5.Мултивитамини

Мултивитамините може да не звучат достатъчно екзотично, но липсата на витамини и минерали може да повлияе отрицателно върху имунната система. Изследванията показват, че приемът на нещо достъпно като мултивитамин може значително на намали нивата на С-реактивния протеин, медицинския маркер за възпаление. Препоръчителната доза трябва да бъде повече от 100% от дневната нужда, важно е да следвате инструкциите на етикета.

 

 

 

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Scroll to Top