Search
Филтрирай по...

Позата, в която спите влияе върху пълноценния сън!

поза за сън

 

 

Възможно е позата, в която  обикновено спите,  да предизвиква болка и схващане в гърба и врата,  стомашни проблеми, преждевременна поява на бръчки и др. Затова ви предлагаме да разберете кои са най- подходящите пози за сън, както и онези, от които трябва да се откажете!

 

По гръб – супер поза

Това е най-добрата поза, защото не натоварва главата, шията и гръбначния стълб.  Добър вариант е да подложите под главата си допълнителна възглавничка. Този метод е много подходящ, ако имате проблеми с киселините.  Ако главата е по-високо , стомахът ви ще бъде под хранопровода и така киселините или храната не могат да се върнат нагоре .

 

спя по гръб

 

Тази поза предотвратява и появата на бръчки, тъй като кожата не е притисната. Тежестта на гърдите се поема от гръдния кош и по този начин се намалява отпускането им.

Лошото е, че спането по гръб предразполага към хъркане. Перфектната възглавница за тези, които спят по гръб, е меката. Целта е врата и главата да се поддържат, без главата да е повдигната излишно.

 

 

На една страна – и полезно, и вредно

 

Редуцира болката в гърба и във врата, както и киселините в стомаха, намалява хъркането. Това е най-подходящата поза за спане по време на бременност. Последни изследвания сочат, че спането на една страна влияе положително на цялостното здравословно състояние- намалява хъркането и държи гръба изправен. Ако страдате от киселини в стомаха, спането в тази поза се отразява също толкова добре, колкото спането по гръб.

 

спане

 

Лошото е, че спането настрани води до появата на бръчки, тъй като лицето се сплесква върху възглавницата. Също така, тази поза допринася за отпускането на гърдите, тъй като докато спим сухожилията се разтягат надолу.

 

Съвет към бременните жени: препоръчително е да спите на лявата си страна, защото по този начин се стимулира кръвообръщението.

 

Перфектната възглавница: по-плътна.  Вдлъбнатината  между раменете и главата трябва да бъде добре запълнена, за да може гръбнакът да е в максимално изправена позиция.

 

 

Ембрионалната поза – не особено подходяща

 

Тя е подходяща ако имате проблеми с хъркането или по време на бременност, но предразполага към болки във врата и гърба, бръчки и отпускане на гърдите. Ако спите в тази поза, обикновено коленете ви са свити и опират гръдния кош. Най-вероятно на сутринта усещате усещате схващания, както и силна болка в ставите и гърба.

 

поза за сън

 

Тази поза ограничава диафрагменото дишане и води до преждевременна поява на бръчки, както и отпускане на гърдите. Опитайте да спите малко по-изправени, за да не натоварвате толкова тялото си. Използвайте по-плътна възглавница да поддържате гръбначния стълб изправен.

 

По корем – най-неподходящата поза

 

 

Влияе добре на хората с проблеми с хркането, но провокира болка във врата и гърба, бръчки и отпускане на гърдите.

 

спя по корем

 

Причината е , че когато сте в поза по корем по време на сън, е по-трудно гръбначният ви стълб да бъде в изправено положение. Тази поза натоварва ставите и мускулите, което се отразява зле на нервните клетки и води до скованост и изтръпвания.

 

 

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Scroll to Top