Search
Филтрирай по...

Полезните храни, които.. не са никак полезни!

Вредите, които оказват върху организма преработените храни

 

 

Когато става дума за храненето,  трябва да бъде много внимателни към продуктите, съдържащи етикети. Забелязали ли сте, че един здравословен и естествен домат или ябълка, не се предлага с етикет, на който да очаквате обозначено съдържание? Освен това, храните с етикети могат да бъдат и объркващи. Затова, ето малко разяснения по въпроса дали и при какви обстоятелства те са полезни за консумация!

 

 

Какво да търсите в етикетите на храните?

 

 

Съдържание на храни

 

Съставките:

 

 

Прочитайте внимателно всяка отделна съставка. Ако не знаете съставките, това е предупредителен знак. Обикновено тези, които ви объркват най-много, са тези с най-високо химично съдържание, затова предварително проверявайте какво стои зад определеното наименование (например в Гугъл). За хората с непоносимост към глутен, соя, млечни продукти свободен живот, е необходимо да се гарантира съдържанието на всяка от тези съставки, тъй като приемът й може да доведе  до опасни последици.

 

 

Съдържанието на захар:

 

 

Важно е винаги да проверявате съдържанието на захар. Винаги се опитвайте да се придържате към продукти, които са с по-малко от 10 грама захар, когато става въпрос за преработени продукти. В идеалния случай,  няма съдържаща се обработена захар, а подслаждането става  посредством естествени подсладители, например стевия.

 

 

Съдържанието на мазнини:

 

 

Винаги проверявайте съдържанието на мазнини. Избирайте нисконасители мазнини, освен ако не са извлечени от  кокос или авокадо, и с нулев състав на транс-мазнини.

 

 

Съдържанието на натрий:

 

 

Добре е да обръщате внимание на съдържанието на натрий. Високите нива на натрий понякога са изключително вредни, а се съдържат в големи количества в консервираните храни.

 

 

Не забравяйте, че маркетингът, прилаган при съставянето на етикетите на храните може да бъде буквално опасен!

 

 

Вие трябва да бъдете изключително внимателни с маркетинговите техники, които се използват за прикриване на вредното съдържание в много от храните. Леките храни понякога се оказват доста по-калорични, отколкото предполагате. А пакетираните храни, с по-малко калории, обикновено са направо опасни за здравето. Много от продуктите с „ниско съдържание на мазнини”  са със супер високо съдържание на захар.

 

 

Най-доброто, което бихте могли да направите за себе си, така че можете да се чувствате уверени, когато пазарувате хранителни продукти с етикети, е да търсите такива, които не са преработвани. Опитайте се да си купувате най-вече пълнозърнести и пресни храни.

 

 

В обобщение, бъдете много внимателни в подбора на всичко, което смятате да консумирате и сега, през по-топлите месеци се насочете към пресните плодове и зеленчуци, за да избегнете максимално приема на преработени храни!

 

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Scroll to Top