Вредите, които оказват върху организма преработените храни

 

 

Когато става дума за храненето,  трябва да бъде много внимателни към продуктите, съдържащи етикети. Забелязали ли сте, че един здравословен и естествен домат или ябълка, не се предлага с етикет, на който да очаквате обозначено съдържание? Освен това, храните с етикети могат да бъдат и объркващи. Затова, ето малко разяснения по въпроса дали и при какви обстоятелства те са полезни за консумация!

 

 

Какво да търсите в етикетите на храните?

 

 

Съдържание на храни

 

Съставките:

 

 

Прочитайте внимателно всяка отделна съставка. Ако не знаете съставките, това е предупредителен знак. Обикновено тези, които ви объркват най-много, са тези с най-високо химично съдържание, затова предварително проверявайте какво стои зад определеното наименование (например в Гугъл). За хората с непоносимост към глутен, соя, млечни продукти свободен живот, е необходимо да се гарантира съдържанието на всяка от тези съставки, тъй като приемът й може да доведе  до опасни последици.

 

 

Съдържанието на захар:

 

 

Важно е винаги да проверявате съдържанието на захар. Винаги се опитвайте да се придържате към продукти, които са с по-малко от 10 грама захар, когато става въпрос за преработени продукти. В идеалния случай,  няма съдържаща се обработена захар, а подслаждането става  посредством естествени подсладители, например стевия.

 

 

Съдържанието на мазнини:

 

 

Винаги проверявайте съдържанието на мазнини. Избирайте нисконасители мазнини, освен ако не са извлечени от  кокос или авокадо, и с нулев състав на транс-мазнини.

 

 

Съдържанието на натрий:

 

 

Добре е да обръщате внимание на съдържанието на натрий. Високите нива на натрий понякога са изключително вредни, а се съдържат в големи количества в консервираните храни.

 

 

Не забравяйте, че маркетингът, прилаган при съставянето на етикетите на храните може да бъде буквално опасен!

 

 

Вие трябва да бъдете изключително внимателни с маркетинговите техники, които се използват за прикриване на вредното съдържание в много от храните. Леките храни понякога се оказват доста по-калорични, отколкото предполагате. А пакетираните храни, с по-малко калории, обикновено са направо опасни за здравето. Много от продуктите с „ниско съдържание на мазнини”  са със супер високо съдържание на захар.

 

 

Най-доброто, което бихте могли да направите за себе си, така че можете да се чувствате уверени, когато пазарувате хранителни продукти с етикети, е да търсите такива, които не са преработвани. Опитайте се да си купувате най-вече пълнозърнести и пресни храни.

 

 

В обобщение, бъдете много внимателни в подбора на всичко, което смятате да консумирате и сега, през по-топлите месеци се насочете към пресните плодове и зеленчуци, за да избегнете максимално приема на преработени храни!

 

 

Коментари (0)

Няма коментари към този момент

Нов коментар

Мишела Христова

Мишела Христова е копирайтър и автор на съдържание с дългогодишен опит в изготвянето, редактирането и оформянето на текстове за печатни и електронни медии. Има силен интерес към здравословния начин на живот и нутрициологията. Майка на едно прекрасно момче.

Product added to wishlist

Този сайт използва бисквитки/cookies за да ви гарантира по-плавно и бързо сърфиране. С натискане на бутона "Съгласен съм" вие се съгласявате с използването на бисквитки.