Двете най-големи заплахи за здравето и конкретно за риска от инсулт са преяждането и прекомерната консумация на сол, смятат австралийски учени от Royal Perth Hospital. Общото количество приемани калории изглежда е по-важен фактор, отколкото самите консумирани храни, сочи изследването им, публикувано в Lancet Neurology.

Между 1970 и 2008 г. в страните с висок БВП се наблюдава спад на инсулта с около 42%. Това е резултат от кампаниите срещу високото кръвно и холестерол, тютюнопушенето и вредните храни. В по-бедните страни обаче, през същия период, инсултите са се увеличили с над 100%. Това повишение съвпада с промените в храненето и начина на живот, свързани с индустриализацията и урбанизацията. Хората в тези страни започват да консумират по-голямо количество калорийни и солени храни.

Учените са установили с колко процента определени храни понижават риска от инсулт:

Риба: 3 порции на ден - 6%

Плодове и зеленчуци: 5 порции на ден - 26%

Шоколад: голяма консумация - 29%

Кафе: 3-4 чаши на ден - 17%

Чай: 3 или повече чаши на ден - 21%

Пълнозърнести храни: редовен прием - 21%

Коментари (0)

Няма коментари към този момент

Нов коментар

Product added to wishlist
Продуктът е добавен за сравнение

Този сайт използва бисквитки/cookies за да ви гарантира по-плавно и бързо сърфиране. С натискане на бутона "Съгласен съм" вие се съгласявате с използването на бисквитки.