Search
Филтрирай по...

Съвети за пълноценен сън през лятото

Пълбноценен сън през лятото

 

Лятото е невероятно – дните са дълги, времето е топло, а природата ни дарява с изобилие от зеленина и свежест. Но късните часове, когато слънцето тепърва залязва, горещият въздух, както и различните алергии могат да попречат на здравия и пълноценен сън. За да сме добре отпочинали, важно е да следваме тези няколко съвета за пълноценен сън през летните горещини:

Светлите нощи

Дългите слънчеви часове през летния период се оказватпредизвикателство, когато се опитваме да заспим навреме. Ярката светлина през вечерните часове може да промени нашия циркадния ритъм.

Проведено изследвано установява, че това изменение до такава степен степен променя жизнения цикъл, че жителите на Арктика спят по 50 минути по-малко на ден през лятото, отколкото през зимата. За да поддържаме биологичния ритъм на тялото си, важно е да редуцираме слънчевата светлина вечер в помещението, където спим. Освен това, температурата в спалнята задължително трябва да е малко по-ниска от тази, в останалите помещения, тъй като температура, по-висока от 24° оказва негативно влияние върху качествения сън.

 

Много с

Съществуват и доста природни продукти, които подобряват състоянието на нервната система, респективно стимулират възможностите на организма да си почива. Едно от най-често препоръчваните средства за справяне с проблеми в съня в световен мащаб е мелатонин. Той е хормон, който се синтезира в организмите на всички живи същества и чиито нива се променят в зависимост от ежедневния цикъл. Приемът на Мелатонин на компанията Natural Factors е лесен, природен и много ефикасен начин да помогнете възстановяването на нивата на този хормон, както  и значително да подобрите качеството на съня.

 

Стимулира качествения сън

 

Жегата

Отнема време, за да се аклиматизираме към горещото време, което може да стане основна причина да заспиваме по-трудно през лятото. Добре е да разполагате с щори в помещението, където спите, както и с леки памучни чаршафи и винаги да сте подготвили кана с вода, в случай, че започнете да се дехидратирате. Освен това, ако наистина не можете да търпите жегата, бихте могли да поставите студен компрес върху челото си- това ще ви даде усещане за хлад, което да ви помогне да се приспите.

През горещите дни основно правило е да не проветрявате по времена най-топлите часове на деня. Отваряйте прозорците много рано сутрин и късно вечер, когато температурите са се понижили.

Алергиите

Тревният прашец, плевелите и многообразието от насекоми, както и замърсяването на въздуха могат да бъдат причината за провокирането на хрема, кашлица или кихане през лятото. За да се намалят тези симптоми, стойте основно на закрито, когато нивата на полени са по-високи или въздухът е твърде замърсен . Също така,при алергии е препоръчително да си взимате душ и да си миете косата винаги преди лягане.

Храненето

Препоръчително е да избягвате късните вечери, независимо от сезона. Но когато става въпрос за най-горещите месеци от годината, храненето, непосредствено преди лягане води до значително понижаване на качеството на съня.

Ако успеете да постигнете правилния за организма ви баланс във всички тези направления, проблемите със съня, дори и през най-горещите периоди през годината, ще изчезнат,а вие ще сте бодри, свежи и перфектно отпочинали през целия ден!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Scroll to Top