Search
Филтрирай по...

Храна за здравето на очите

Храна за очите

 

 

През последните години все повече хора се оплакват от зрителни нарушения и се налага да слагат очила или контактни лещи. Причините за това са различни, но, за съжаление, първите признаци на влошено зрение  се проявяват във все по-ранна възраст.

 

Храната, която консумираме е от много голямо значение за здравето на очите, чиято консумация води до значително подобрение на състоянието. Съществуват пет основни елемента за предотвратяване и лечение на катаракта и дегенерация на макулата. Диета, богата на ярко оцветени плодове и зеленчуци, както и специални хранителни добавки, е пряко свързанa с намаляване на риска от множество болестите, застрашаващи очното здраве.

 

 

Лутеин и Зеаксантин

 

 

Изследванията показват, че добавките, съдържащи лутеин и зеаксантин не само спомагат за защита срещу макулна дегенерация, но също могат да подобрят зрителната функция при хора с вече установена такава. При такива състояния, пиемът на 10-15 мг лутеин дневно може да доведе дори до възстановяване на отблясъците, контрастната чувствителност, и острота на зрението, в сравнение с плацебо групата. Подобно на макулата, в очната леща са концентрирани лутеин и зеаксантин. В действителност, това са единствените каротини, намиращи се в зрителните органи. Три големи проучвания показват, че приемът на лутеин е предовратил множество  операции на катаракта.

 

 

Лутеин 40 mg на Natural Factors съдържа натурален, чист, концентриран лутеин и зеаксантин, екстрахирани от невен. Това е най-концентрираната форма на лутеин на пазара: всяка капсула е източник на 40 mg лутеин, а опаковката стига за 1 месец!

 

 

Продукт за подобряване на зрителните функции.

 

 

 

  • Осигурява антиоксиданти, които поддържат здравето на очите
  • Защитава ретината от свободните радикали.
  • Прилага се и при състояния, свързани с непоносимост към слънчевата светлина
  • Подпомага профилактиката и лечението за заболявания на очите, свързани с напредналата възраст, като дегенерация на макулата
  • Подобрява зрителната острота и контрастната чувствителност

 

 

Екстракти, богати на флавоноиди

 

 

Екстрактите, богати на флавоноиди от боровинки, борова кора или гроздови семки също предлагат ценни ползи за здравето на очите. В допълнение, те представляват мощна антиоксидантна защита. Приемът на тези екстракти  доказано повишава притока на кръв към ретината и подобрява визуалните процеси, особено затрудненото нощно виждане. Приемът на 150-300 мг дневно на един от тези екстракти осигурява значителна подкрепа на зрителните функции.

 

 

Антиоксиданти под формата на храни

 

 

Хранителни антиоксиданти, като например бета-каротин, витамини С и Е, цинк, мед и селен, са изключително важни за здравето на очите. Проучвания, проведени във връзка с промените в зрителните способности, причинени от естественото стареене на организма показват, че комбинацията от съвместния прием на тези хранителни вещества, дава много по-добри резултати, отколкото приемът им поотделно в големи количества. Но дори и самостоятелният прием  на витамин С или цинк, може да доведе до драстични подобрения в зрителните способности. В едно проучване, жени, които са приемали витамин С в продължение на повече от 10 години, са имали 77 процента по-ниска скорост на образуване на катаракта, в сравнение с жените, които не са приемали витамина.

 

 

Цинкът също така играе огромна роля в метаболизма на ретината и визуалните процеси. Двугодишно проучване с участието на 151 доброволци показа, че групата, приемала цинк е имала значително по-малка загуба на зрението, отколкото групата, приемала плацебо.

 

 

Коензим Q10 и ацетил-Л-карнитин

 

 

В друго двойно-сляпо плацебо контролирано проучване, приемалите по 200 мг Ацетил-л-карнитин, Омега-3 мастни киселини (по 460 мг EPA и 320 мг DHA), и 20 мг коензим Q10, регистрирали значителни подобрения в зрителните си способности и предотвратили още в ранен стадий възможността за дегенерация на макулата. Комбинацията стопира развитието на вече наличното заболяване при 47 от 48 случая.

 

 

Рибени масла

 

 

Съществува силна връзка между атеросклерозата (заболяване, известно като втвърдяване на артериите) и здравето на очите. Затова, при случаи на атеросклероза, омега-3 мастните киселини, съдържащи се в рибените масла, играят важна роля за предотвратяване на макулната дегенерация и много други заболявания на очите. Препоръчителната доза е 1000 мг EPA и DHA дневно.

 

 

Храна за очите

 

 

Храните, богати на каротини, ликопен, зеаксантин и лутеин, например чушки, моркови, зеле, къдраво зеле, папая, спанак, сладки картофи и домати подпомагат здравето на очите. Поради тази причина, опитайте в ежедневното ви меню да присъства някоя от тези храни. В допълнение, ако се постараете да приучите децата си от малки да консумират такива продукти, подпомагащи правилното функциониране на очите, ще им гарантирате добро зрение за дълъг период от време.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Scroll to Top