Search
Филтрирай по...

Кой е перфектният хранителен режим при диабет?

Преддиабетно състояние

 

 

В България има около 520 000 души, болни от диабет, 2 500 от които- деца. Кой е най-лесният начин за контрол и предотвратяване на заболяването? Отслабване!

 

В световен мащаб около 285 милиона души са засегнати от диабет и този брой се очаква да достигне 438 млн през 2030 г. Това е повече от една четвърт от населението!

 

При наличие на диабет, състоянието може рязко да се подобри чрез здравословно хранене, физическа активност и намаляване на теглото. В действителност, загубата на 5 -7 % от теглото, редуцира риска от поява на диабет тип 2 с цели 58%!

 

Поддържането на здравословно тегло е изключително важно за всеки, който живее с диабет или е в преддиабетно състояние. Има случаи, когато не е необходимо спазването на строг хранителен режим с броене на калории, измерване на порциите и придържане към сложни ограничения. Дори малките промени могат да окажат голям ефект, независимо дали се опитвате да контролирате диабета, или да предотвратите появата му в бъдеще.

 

Теглото: ключов фактор в контрола върху диабета! Едно от най-важните неща при диабет, е поддържането на здравословно тегло. Това съвсем не означава, че трябва да сте много слаби! Според експерти, по-пълничките, които успеят  да изгубят до 10% от теглото си, понижават драстично нивата на кръвната захар в организма си, кръвното налягане и холестерола.

 

Имайте предвид, че не във всички части на тялото мазнините са равномерно разпределени. Целта е мастните депа в близост до кожата, да се стопят максимално. По този начин, по-лесно ще се разрушат  мазнините, които са разположени по-дълбоко и в непосредствена близост до вътрешните органи. Именно този тип “дълбоки” мазнини причиняват развитието на диабет и инсулинова резистентност. Мазнините по бедрата са по-малкото зло, в сравнение с тези в областта около кръста. Според експерти, по-широката обиколка на талията значително увеличава риска от развитие на диабет. Жените с обиколка по-голяма от 75 см са по-податливи на заболяването. При мъжете обиколката, надвишаваща 95 см също представлява риск за здравето.

 

Пазете талията тънка! Доказано е, че калориите, които се натрупват постредством консумацията на захар, се отразяват най-вече в коремната област. Специалистите съветват хората, които се опитват да контролират диабетните състояния, да ограничат максимално консумацията на сладки храни.

 

Драстични ограничения не са необходими! Правилното хранене при диагностициран диабет не задължително е свързано с консумация на специални храни. В действителност, хранителните нужди на болния от диабет са идентични с тези на всеки здрав индивид. Ограничаването се свежда до здравословен режим на хранене, ниска консумация на мазнини и умерени количества висококалорични храни.Особено важно при болните от диабет, е контролирането на кръвната захар, защото те могат да провокират хипергликемия и хронични усложнения, като увреждания на нервите, бъбреците и сърцето. А контролът върху нивата на кръвната захар може ефективно да бъде осъществен с целесъобразен начин на хранене!

 

 

Рафинираните въглехидрати – забранена зона! Избирайте храни с високо съдържание на фибри. Това ще забави  освобождаването на въглехидрати. Въглехидратите (особено белите) имат голямо влияние върху нивата на кръвната захар, в сравнение с мазнините и протеините.

Ограничете консумацията на продукти със съдържание на рафинирани въглехидрати, като бял ориз, бяла паста, бял хляб, тестени закуски, сладки и др. Вместо тях избирайте храни, източник на бавно освобождаващи се, сложни въглехидрати и фибри. Те спомагат за поддържане нивата на кръвната захар, тъй като поетото се усвоява по-бавно. Сложните въглехидрати не позволяват на тялото да произвежда твърде много инсулин, осигуряват трайна енергия и стимулират усещането за ситост за дълъг период от време.

 

 

Изберете фибрите! Много от хората с наднормено тегло и  диабет не усещат, че нивата на кръвна захар варират непрестанно в рамките на едно денонощие. Мозъкът постоянно  следи тези нива, тъй като бързият  спад е заплаха за организма точно толкова, колкото би била  и загубата на кислород. Когато нивото на кръвна захар се понижи, мозъкът изпраща сигнали, предназначени за привеждане на нивата на кръвната захар обратно в норма. Тези сигнали трудно биха могли да бъдат игнорирани, защото са свързани с рязко обостряне на апетита. Но за да отслабнете ефективно, трябва да успявате да го контролирате. За да постигате това в дългосрочен план, нуждите за храна трябва да бъдат коригирани посредством нивата на кръвната захар. Разтворимите фибри клинично доказано потискат апетита, което стимулира загубата на тегло, контрола и баланса на кръвната захар, и дори води до понижаване нивата на холестерола. Те помагат за намаляването в кръвта на LDL “лошия” холестерол, и от друга страна спомагат за поддържане на нормални нива на HDL “добрия” холестерол. Намират се в плодовете и зеленчуците, както и в някои житни растения- например овеса. В по-големи количества се съдържат в изсушения грах, боба и лещата.

 

 

Гликемичният индекс е важен индикатор! Гликемичният  индекс (GI) определя до каква степен ще се повиши съдържанието на захар в кръвта след консумацията на определена храна. Продуктите с висок гликемичен индекс могат бързо да повишат нивата на кръвна захар, докато тези с нисък – действат по обратния начин.

 

Храни с висок глекимичен индекс. Тази категория включва гореспоменатите бял ориз, паста, картофи, бял хляб, изобщо – тестените изделия от бяло брашно и преработените храни. Тяхната консумация трябва да бъде максимално ограничена!

 

Храни с нисък глекимичен индекс. Те са с високо съдържание на протеини и фибри. В тази категория спадат ядки и семена, пълнозърнести храни, боб, морски дарове, кафяв ориз, пълнозърнести макаронени изделия и пълнозърнест хляб.

 

Плодове и зеленчуци – тях разбира се, можете да консумирате без особени ограничения!

 

Най-специалната грижа при диабет и преддиабетно състояние! За хората в преддиабетно състояние или диабет, е много важно да елиминират продуктите с висок гликемичен индекс. Това е много ефективен метод за бърза и здравословна загуба на тегло и подобряване на общото състояние.

Освен от полезна храна, хората с диабет имат нужда от специализирани мултивитаминни добавки, компенсиращи недостига на ценни хранителни компоненти. Едно много добро решение на този проблем са мултивитамините с удължено енергизиращо действие Алфа Бетик.

При завишени нива на глюкозата, балансът на хранителните вещества в организма се нарушава. И точно тук възниква необходимостта от допълнителен прием на специализирани мултвитамини. Алфа Бетик мултивитамини с удължено енергизиращо действие са част от специализираната серия Алфа Бетик (Alpha betic), предназначена за контрол върху диабета. Алфа Бетик мултивитамини с удължено енергизиращо действие осигурява клинични дози витамини, минерали и други хранителни вещества, като алфа-липоева киселина, хром, лутеин и др. Формулата е специално дозирана, така че да няма опасни за диабетиците количества от всяка съставка.

 

Алфабетик

 

 Алфа Бетик мултивитамини с удължено енергизиращо действие поддържат нормалното състояние на ендокринната система, укрепват нервната и сърдечно-съдовата системи, грижат се за зрението и повишават енергията и жизнеността.

Всички продукти от серията Алфа Бетик съдържат клинично тествани съставки, подходящи за хора с диабет или в преддиабетно състояние. Серия Алфа Бетик е произведена от водещата американска компания Enzymatic Therapy. Enzymatic Therapy е на пазара от 26 години насам и към момента заема почетно място в класацията на най-добрите в индустрията.

 

Алфа бетик мултивитамини, можете да видите ТУК

 

 

 

 

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Scroll to Top