Search
Филтрирай по...

Храна за мозъка!

Дърво гинко билоба

 

 

Случвало ли ви се е да отидете до съседната стая, за да вземете нещо от там, но в последствие да забравите какво? Или да търсите телефона си, по който в момента говорите? Или да започнете  да гледате филм и чак след няколко минути да осъзнаете, че вече сте го гледали? Ако понякога усещате, че паметта ви не е съвсем услужлива, имаме добра новина: винаги, когато се храните бихте могли да я подпомагате! Ако набавяте необходимите елементи в подкрепа на правилното функциониране на мозъка, моментите на разсейване биха могли да останат в миналото.

 

 

Консумирайте тези 7 храни, за да подпомогнете паметта си!

 

 

Сьомга – Тази вкусна риба оглавява всички списъци на храни, подобряващи когнитивните способности, благодарение на високото съдържание на омега-3. Тези незаменими мастни киселини, особено EPA и DHA, които съставляват голяма част от човешкия мозък, помагат на мозъчните клетки да комуникират. Препоръчителен е и приемът на студеноводни риби – скумрия, аншоа и херинга. Консумацията на такава два пъти седмично ще изостри мисълта и подобри възможностите ви за концентрация.

 

 

Спанак –анимационният герой  Попай явно е толкова силен, колкото и умен, тъй като знае, че спанакът е с високо съдържание на фолиева киселина- елемент, изключително важен за поддържане на нервната система, респективно, мозъчната функция. Не забравяйте и останалите зеленолистни зеленчуци: зеле, броколи, къдраво зеле и др.

 

 

Семейство Розоцветни (малини, къпини, ягоди, акай бери и др.) – Семенцата, съдържащи се в тях са отлични източници на антиоксиданти и фитонутриенти, които предпазват мозъка от свободните радикали. Те са известни като антоцианини – това, което придава на тези плодове толкова ярки нюанси.

 

 

Яйца – включително и жълтъка. Не само, че са вкусни, но яйчният жълтък е сред най-добрите източници на холин, който е градивен елемент за производството на ацетилхолин (важен фактор за когнитивната функция). Проучване върху холина показа, че тези, които приемат по-големи количества от въпросния елемент, се представят значително по-добре на тестовете, изследващи паметта.

 

 

Ядки и семена – чудесни източници на витамин Е, подпомагащи здравето на мозъка. Изследвания показват, че ниският прием на витамин Е е пряко свързан със затруднено  запомняне, така че да похапването на сурови ядки е препоръчително за всеки, които иска да подобри функционирането на мозъка си.

 

 

Авокадо – полезните ненаситени мазнини в авокадото са страхотни за сърцето. А това, което е добро за сърцето, е добро и за останалите органи в човешкото тяло. Авокадото също така съдържа  много голямо количество витамин Е – важен антиоксидант , подпомагащ когнитивното здраве.

 

 

Розмарин – Дори само аромата на розмарин може да стимулира функционирането на мозъка и паметта. Добавяйте тази билка в ястия, които често консумирате и тя ще даде изключителен тласък върху познавателните способности и паметта като цяло.

 

 

Гинко билоба – Това не е храна в действителния смисъл на понятието, но няма как да пропуснем единствения съществуващ и днес вид от отдел Гинкови! Широколистното дърво има заслужена репутация на помощник за мозъчната дейност.  Чрез увеличаване на притока на кръв към мозъка, комуникацията между клетките се забързва. Произвеждат се множество хранителни добавки, съдържащи екстракт от това изключително растение, които са стандартизирани и лесноусвоими, като по този начин предлагат най-добри резултати.

 

 

Гинко билоба допринася за нормалния процес на кръвообращението. Подпомага притока на кръв към мозъка и крайниците, следствие на което благоприятства паметта и умствената острота. Капсулите с екстракт от листа на Гинко Билоба съдържат 24% гинко флавон гликозиди и 6% терпенови лактони. Продуктите на Natural Factors са произведени от растения от собствени плантации и са изключително качествени. Те се берат ръчно и още свежи се преработват.

 

 

Поддържа мозъчната дейност

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Scroll to Top