Картофът е с по-високо съдържание на калий от бананите, калориите му не са заплаха за талията, ако е приготвен без мазнина.

Хората, които са загрижени да си осигуряват поне препоръчваните от Световната здравна организация 3,5 г за деня, са в по-благоприятна позиция. Диетите с храни, които са добри източници на калий (препоръчаната дневна доза от СЗО е 3,5 г) и в същото време имат малко натрий, може да намалят риска от високо кръвно налягане и инсулт. Картофът отговаря идеално и на двете условия. В една средно голяма грудка (около 140 г) има 740 мг калий, а в банан с приблизително същото тегло - към 490 мг.

Калият помага за контрола на кръвното налягане, а с всяка допълнителна калория от картофите стойностите му в организма се повишават с 1,6 мг, сочат специалисти по експериментална биология в САЩ. Техни британски колеги отдават доброто въздействие на картофа върху сърцето и на кукоамина, известен с понижаващото кръвното свойство. Картофът е източник на витамин С, В6, фолиева киселина, аминокиселината триптафан, манган, мед, желязо, цинк, влакнини, за които се смята, че може да имат потенциал да защитават от сърдечносъдови заболявания и рак. Един среден картоф е източник на цели 4 грама фибри - колкото има и в половин чаша броколи.

Коментари (0)

Няма коментари към този момент

Нов коментар

Продуктът беше успешно добавен в любими.

Този сайт използва бисквитки/cookies за да ви гарантира по-плавно и бързо сърфиране. С натискане на бутона "Съгласен съм" вие се съгласявате с използването на бисквитки.