В 3 часа след полунощ на 31 март, неделя, отново ще местим стрелките на часовника с час напред. Професор Чарлс Цайслер от Харвардския университет цитира изследване в САЩ, според което в понеделника след преминаването към лятното време в страната има увеличение на автомобилните катастрофи с между 6 и 17%. В статия на Нuffington Рost той разказва и за шведско проучване, което показва, че има нарастване с 5% на сърдечните удари през първата седмица след смяната на времето.

Учените твърдят, че местенето на часовника с час напред не е съобразено с биологичните потребности на организма или с природата. На първо място страда връзката между отделянето на мелатонин и съня. Между хормона на епифизата и съня съществува пряка връзка и недостигът на мелатонин значително затруднява и прави невъзможно заспиването.

Симптоматиката на десинхронозата е сходна със състоянието на хроничното недоспиване:

- гадене и чувство за тежест в стомаха;

- главоболие и замаяност;

- дезориентация в пространството;

- ирационално мислене;

- безсъние или патологична сънливост;

- депресивно настроение;

- изгубване на апетита.

Какво съветват специалистите?

- Прекарайте първия ден с по-големи физически натоварвания, уморете се повече. Хранете се пълноценно . Така ще заспите по-лесно, макар и по-рано с един час отпреди.

- През първата седмица на април не планирайте работа, която изисква прекомерна концентрация и напрежение.

-  Не злоупотребявате с алкохол и кофеин, които допълнително затрудняват заспиването.

-  Могат да помогнат добавките и препаратите, съдържащи мелатонин.

Коментари (0)

Няма коментари към този момент

Нов коментар

Продуктът беше успешно добавен в любими.

Този сайт използва бисквитки/cookies за да ви гарантира по-плавно и бързо сърфиране. С натискане на бутона "Съгласен съм" вие се съгласявате с използването на бисквитки.