Search
Филтрирай по...

Как да изградим здрав имунитет при децата

Как да изградим здрав имунитет при децатаВ сезона на настинките и грипа, родителите често са притеснени за здравето на децата си. Най-добрият начин, по който можем да действаме е предварително, е да подсилим имунитета на малчуганите.

По долу са изброени 8 изключително важни хранителни вещества, от които детският организъм има засилена нужда през студените месеци:

  • Витамините С, D и Е

Витамин С увеличава производството на белите кръвни клетки и антителата, включително т. нар. интерферони, които с имуномодулиращото си антвирусно действие изключително засилват имунната активност. Около шест порции плодове и зеленчуци дневно осигуряват около 200 мг от така необходимия на имунитета витамин С.

Приемът на Витамин D понижава риска от развитие на настинка и грип с цели 29%, сочат множество съвременни проучвания. Препоръчителната дневна доза за тийнейджъри е 600 IU. Възрастните имат нужда от 1000 до 2000 IU дневно. Основни източници на витамин  D са слънчевите лъчи, яйчиния жълтък, рибеното масло.

Витамин Е насърчава производството на клетките, отговорни за унищожаването на бактериите. Препоръчителната дневна доза е от 100 до 400 мг, като между 30 и 60 мг от тази доза може да бъде доставена на организма само чрез по-висок прием на зърнени храни и растителни масла.

Каротеноидите провокират производството на белиите кръвни клетки. Бета-каротинът например, също е вид каротеноид, който в тялото се превръща във витамин А. Той също играе значителна роля в засилването на имунитета и заедно с това подпомага зрението.

Основните храни, източници на каротеноиди са сладки карофи, зеле, моркови, ряпа, зеленолистни зеленчуци и др.

Биофлавоноидите предпазват клетките на тялото от атаките на микробите и бактериите. Освен посредством допълнителен прием, биофлавоноиди може да си доставяте и чрез консумация на повече чушки, ягоди, спанак, цитрусови плодове, броколи, брюкселско зеле, манго, папая, спанак и др.

  • Цинк, селен и Омега 3 мастни киселини

Цинк има свойството да засилва производството на белите кръвни клетки. При наличие на инфекция, белите кръвни клетки, свързвайки се една с друга обграждат бактерията или чуждото тяло и го поглъщат. Така, белите кръвни клетки помагат на наранените тъкани да се възстановят.

Селен е най-важният в антиоксидантната защита на организма. Задно с цинкът, селен играе ролята на имунен модулатор, който засилва защитните сили на организма срещу бактериални, вирусни и гъбични атаки.

Селенът се съдържа основно в риба тон, пълнозърнестите храни, зеленчуци, кафяв ориз, яйчен жълтък, извара, пилешко бяло месо, лешници, слънчогледови семки, бразилски орех, агнешко месо.

Омега 3 мастни киселини, съдържащи се в лененото масло и мазната риба (като сьомга, риба тон или скумрия), повишават активността на белите кръвни клетки, които атакуват бактериите.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Scroll to Top