Как да се избавим от болките без да пием лекарства? Възможно е, ако се храните правилно, уверяват медици, които са съставили примерен списък какво да се яде и какво не при болки. Пълнозърнестите храни са задължителни. Те съдържат магнезий, който понижава мускулните болки, подобрява храносмилането и отстранява дискомфорта в червата. Американският изследовател Нийл Бърнард в книгата си “Продуктите, които побеждават болката”, е категоричен, че противоболковата диета е с ниско съдържание на животински мазнини. Тя понижава равнището на холестерола, подобрява обмяната на веществата, помага на хормоналния баланс да се нормализира и да се намали телесното тегло. А всичко това води до намаляване на честотата и интензивността на пристъпите на болки при стенокардия, ПМС и критични дни, мигрена, остеохондроза.

В индийската медицина като болкоуспокояващи успешно използват джинджифил и куркума. За снемане на болките помагат: пуешко месо, яйца, зехтин, орехи, бадеми, семки, ягоди, млечни продукти, спирулина, гроздов сок или вино. Тези храни са богати на триптофан - аминокиселина, която повишава болковия праг. От нея в щитовидната жлеза в главния мозък се изработва серотонин - още един “хормон на щастието” с изразено обезболяващо действие.

Коментари (0)

Няма коментари към този момент

Нов коментар

Мишела Христова

Мишела Христова е копирайтър и автор на съдържание с дългогодишен опит в изготвянето, редактирането и оформянето на текстове за печатни и електронни медии. Има силен интерес към здравословния начин на живот и нутрициологията. Майка на едно прекрасно момче.

Product added to wishlist
Продуктът е добавен за сравнение

Този сайт използва бисквитки/cookies за да ви гарантира по-плавно и бързо сърфиране. С натискане на бутона "Съгласен съм" вие се съгласявате с използването на бисквитки.