Search
Филтрирай по...

Страх от заспиване… Възможно ли е това?

Страх от заспиване... Възможно ли е това?Представяте ли си как всяка нощ лежите в леглото и се страхувате, че ще заспите? Минутите се влачат и се превръщат в часове и така до сутринта… Знаете точно в колко часа идва камионът, за да събира боклук под прозореца ви, кога съседът ви става сутрин, съседката ходи да се къпе… Има нощи, в които се страхувате дори да си легнете, защото кошмарът ще се повтори. Отивате да спите и, въпреки че за повечето хора това изглежда като естествен и нормален акт за вас е източник на страх и стрес. Има възрастни хора, които се притесняват, че всяка година се будят все по-рано и по-рано и това сякаш е часовник, който тиктака и ги приближава към края на живота им. Други пък просто се страхуват от самия акт на съня. Редица психиатри и психолози, се занимават с този проблем.
Безсънието. Статистиката сочи, че около 40% от хората в зряла възраст са се оплаквали от безсъние в един или друг етап от живота си. Сигурно ще се учудите, когато разберете, че една от най-честите причини за него е именно страхът от заспиване. За съжаление, когато тялото не получава необходимия сън човек се чувства уморен, подтиснат, неработоспособен. Липсата на адекватна почивка може да се окаже причина за редица болести. За колкото повече човек се притеснява, че не може да спи през нощта, толкова повече страхът му от заспиване се влошава. Така попада в затворен кръг. Лягайки вечер човек си казва: “Трябва да заспя, трябва да заспя, трябва да заспя”. Това напрежение често има обратен ефект, поражда тревожност и активира мозъка, който не произвежда достатъчно количества мелатонин – хормона на добрия сън.  Изходът е приемът на комбинация от безвредни билкови препарати като валериан, хмел или шлемник, които по естествен начин да успокоят мозъчната дейност и да се справят с безсънието. Човек може да взема и мелатонин, който да помогне за бързото и лесно заспиване. Така организмът сам ще привикне към правилният режим на сън.
Хроничните кошмари. Друга честа причина за страх от заспиване са кошмарите. Децата са особено  уязвими, а възрастните – по-специално тези, които страдат от пост-травматичен стрес, се сблъскват с много “живи” кошмари. Често хората, които сънуват ужасяващи сънища дни наред се страхуват да заспят, защото не искат да изживеят страховете си отново. Единственото решение е приемът на леки успокоителни медикаменти в малки дози, които ще помогнат на човек да спи без проблем.
Сънна апнея. Сънната апнея е състояние, при което човек спира да диша за няколко секунди в съня си. Много хора се страхуват да заспят, защото се притесняват, че този момент ще продължи по-дълго и това ще застраши живота им. Специалистите са категорични, че това състояние може да се контролира и човек няма от какво да се притеснява. Важно е обаче да се консултирате с лекар, а да не прибягвате до самолечение.

За по-добър сън. Има няколко полезни съвета, които може да спазвате, за да спите спокойно всяка нощ:
Промяна на мисленето. Като при повечето тревоги и страхът от заспиване може да изчезне стига да дадете време при лечението му. Не се фокусирайте върху проблемите като безсънието или сънната апнея. Помислете как да промените лошите навици в живота си – нездравословното хранене или липсата на спорт. Добре е да спазвате няколко основни правила:
•    Лягайте си по едно и също време всяка вечер.
•    Не пийте кафе или кофеинови напитки след 15 ч. всеки ден.
•    Не спете през деня.
•    Не правете упражнения поне два часа преди сън.
•    Проветрявайте често спалнята си и загасете лампите.
•    Забравете за телевизора, мобилния телефон и лаптопа в спалнята.
Ако не може да заспите, вземете най-скучната книга, която имате вкъщи. Създайте си навици преди лягане. Да си миете зъбите по едно и също време, да гледате през прозореца, да си оправяте дрехите…. Тези малки неща ще ви помогнат да се успокоите и да заспите.

Ревита Ви препоръчва

Izi Night, 252 mg

Жълт кантарион, 420 mg

Спокойна нощ, 440 mg

Добро настроение, 471 mg

Дамиана (лист), 400 mg

Маточина (лист), 490 mg

Глог (плод), 510 mg

Валериана (корен), 530 mg

Валериана, 525 mg

Мелатонин, 2.5 mg

 

 

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Scroll to Top