Search
Филтрирай по...

Тренирайте мозъка

Тренирайте мозъкаФакт е, че след като човек навърши 30, мозъкът му вече не работи на толкова бързи обороти, както преди. Дори да не го усетите веднага с всяка изминала година проблемът ще се задълбочава. Това обаче не значи, че скоро ще забравите името на баба си или рождения си ден. Има много и интересни начини да тренирате мозъка си.

Използвайте Google
Когато правите проучване в Internet, вие задавате ключови думи както на мрежата, така и на мозъка си. Подобно на Google той започва да се рови в паметта ви, за да открие цялата информация, от която се нуждаете. Проучване на американски учени показва, че честото ровичкане в Internet е много добра мозъчна стимулация. При нея се използват центрове от мозъка, които не се развиват при четенето на книга. Изследване с ядрено-магнитен резонанс сочи, че когато ползвате Google мозъкът получава 3 пъти повече информация, която трябва да обработи. Учените са категорични, че това е истинска тренировка на мозъка.
Съвет: Всеки ден отделяйте по 20 минути, за да търсите информация за неща, които винаги са ви вълнували. Няма значение дали ще се ровите в сайтове на знаменитости или политически анализи.

Спортувайте
Да, факт е, че упражненията намаляват риска от появата на деменция. Знаете ли обаче, че те са прекрасен начин, за да стимулирате мозъчната дейност. Учени от Илинойс (САЩ) са анализирали 10 различни изследвания, свързани със спорта и способността на човек да се концентрира и да взема решения. Оказало се, че 50 минутна бърза разходка три пъти седмично помага и на мозъка да работи по-добре.
Съвет: Няма значение какво ще изберете – разходка или танци. Важното е да тренирате тялото и ума си няколко пъти в седмицата. Наскоро публикувано проучване показва, че хората, чиито професии са свързани с тежък физически труд показват с 20% по-добри резултати при тестове, свързани с паметта.

Мийте зъбите си
Добрата орална хигиена подобрява мозъчната дейност. В това са убедени английски учени и зъболекари. Изследване на 1000 доброволци на възраст между 20 и 59 години сочи, че заболявания като пародонтит, кариес или пулпит водят до проблеми с паметта и вземането на решения.
Съвет: Посещавайте стоматолога два пъти годишно за профилактичен преглед. Мийте зъбите си два пъти дневно в продължение на 2 минути.

Ограничете алкохола
Никой не казва да спрете напълно с червеното вино (вече има доказателства, че то е полезно) или с бирата. Добре е обаче да ги консумирате много ограничено. Прекаляването с алкохола сериозно вреди на мозъчната дейност. Специалистите съветват да си позволявате най-много 1 чаша дневно.
Съвет: Разреждайте алкохола с вода или газирани напитки.

Хапвайте боровинки
Изследвания сочат, че боровинките помагат на мозъка да работи по-добре. Те стимулират невроните и едновременно с това се борят със свободните радикали. Според проучванията хората, които са включили боровинките в менюто си учат по-бързо и вземат решения без проблем.
Съвет: Опитайте се да хапвате боровинки през цялата година. За предпочитане е да са да пресни, но това не винаги е възможно. Кисело мляко с боровинки също е добро решение.

За по-добра памет Ревита Ви препоръчва

Calmeral, 600 mg

Алайв мултивитамин, 1 g

Гинко, 460 mg

Мореплаватели /Фокус формула за концентрация, 235 mg

Шизандра (плод), 580 mg

Корейски женшен, 560 mg

Ацетил Л–Карнитин, 500 mg

Фосфатидил-серин, 500 mg

Мега – ДХК, 1000 mg

Розмарин (лист), 400 mg

Келп (кафяви водорасли), 660 mg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Scroll to Top