Search
Филтрирай по...

Шестте „НЕ-та” преди да заспим

Шестте НЕ-та преди да заспите

За повечето хора заспиването и добрият сън са нещо нормално. Те са си създали определен начин на живот и хранителни навици, допринасящи за здравия сън. За съжаление има и хора, които страдат от различни разстройства на съня. Те обикалят различни лекарски кабинети, приемат безразборно лекарства, предписани им ”за добър сън”, които увреждат органите им и водят до зависимост, а в резултат на това състоянието им се влошава все повече. За съжаление те не искат да опитат изпитаните методи за здрав сън, които не само са безвредни за здравето, но и имат много добър ефект.

Ето „ШЕСТТЕ НЕ-та”, които задължително трябва да спазваме преди да угасим лампите и да се насочим към леглото:

● НЕ на кофеиновите напитки следобед! Освен че ни ободрява, кофеинът нарушава ритъма на съня.

● НЕ на алкохола поне 4 часа преди сън. Обикновено приемаме алкохол вечер като средство за добър сън, но в средата на нощта, когато ефектът му премине, сънят става неспокоен и непълноценен.

● НЕ на тренировки и активни упражнения 2-3 часа преди сън. По време на активна физическа дейност пулсът ви е ускорен, тялото ви е поставено в „режим на натоварване”, а не в „на облекчаване”. Опитайте да използвате вечерта за леки и приятни занимания като йога или медитация.

● НЕ на работата със служебна кореспонденция или документи 4 часа преди сън. Мозъкът ви е уморен и непълноценен и затова от него не очаквайте да ви е от полза във вечерните часове. Всичко свързано с работата ви ще го държи в състояние на възбуда.

● НЕ си лягайте с празен стомах. Добре е преди сън да изядете нещо леко и нискокалорично. Гладът пречи на добрия сън.

● НЕ на течностите 1 час преди сън, защото пълният пикочен мехур вероятно ще прекъсне дълбокия ви сън през нощта. Можете да изпиете само чаша топло мляко,  тъй като съдържащият се в него триптофан повлиява добре на заспиването. Друга алтернатива е чаша топъл чай от валериана, хмел и маточина, подсладен с лъжичка мед. Успокояващият и сънотворен ефект на тези билки е известен от древността и е широко използван в народната медицина. Тяхната комбинация има още по-мощен ефект при лечение на безсънието. Те са включени и в състава на изключително ефикасната хранителна добавка ИЗИ НАЙТ, която действа нежно, но изключително мощно върху механизма на съня. Нейното предимство пред традиционните фармацевтични лекарства за сън е, че не води до пристрастяване и няма странични ефекти.

Още няколко много важни правила, които ще решат проблема ви със съня, ако ги спазвате редовно:

Взимайте топла вана или душ преди сън! Затоплянето на кожата води до по-бързо заспиване.

Занимавайте се с нещо приятно и ненатоварващо съзнанието ви – четете книга, слушайте тиха музика, медитирайте или докато лежите в леглото, редувайте релаксация и контракция на мускулите на тялото си.

Изключвайте монитора на компютъра и телевизора преди сън! Дори и без звук, тяхната светлина прониква през затворените ви клепачи. Тъмнината води до освобождаване на мелатонин – хормона, който е отговорен за добрия сън. Ако е невъзможно да направите стаята си напълно тъмна, поставете превръзка на очите си.

Ако до 30 минути не успеете да заспите, не оставайте повече в леглото. Преместете се в друга стая и се занимавайте с нещо, което ви доставя удоволствие: четете любимо списание, гледайте приятно предаване по телевизията или напишете на лист мислите, които ви тревожат. След това отново се върнете в леглото.

Ревита Ви препоръчва:

Izi Night, 252 mg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Scroll to Top