Search
Филтрирай по...

7 часа сън = перфектно здраве

7 часа сън = перфектно здравеХората, които спят повече или по-малко от седем часа на ден са застрашени от сърдечно-съдови заболявания. В “магичното” число 7 часа се включва дори и кратката дрямка. Това показва изследване на американски учени от Медицинския университет в Западна Вирджиния, публикувано наскоро. Ако спите едва 5 часа опасността да бъдете покосени от инсулт, инфаркт или коронарна болест на сърцето скача 2 пъти. Продължителният сън обаче също не е за предпочитане. Хората, които си подремват 9 – 10 часа също трябва да се пазят от сърдечни болести. Рискът при тях се увеличава с 1 ½ пъти. Най-голяма опасност дебне хората на възраст над 60 години. Голяма част от тях спят едва 4 – 5 часа и това води до 3 пъти по-голям риск от инфаркт или инсулт. За жалост черната статистика не спира до тук. Факт е, че дамите често пренебрегват собственото си здраве в името на децата или близките си. Дамите, които лягат едва за 5 – 6 часа трябва да внимават, защото ги дебне 2 ½ пъти по-голяма опасност от сърдечни проблеми.
Има добра новина и за тези, които обичат да остават в леглото по-дълго. Според специалистите мързеливото излежаване може да компенсира липсата на сън.
”Бдителността на човек намалява драстично, ако страда от липса на сън. Резултатите показаха, че няколко допълнителни часа в леглото след период на хронична загуба на сън помага на организма да се съвземе”, обяснява д-р Дейвид Дингес, ръководител на изследването.
В проучването, стартирало през 2005 г., взели участие над 30 000 възрастни. Изследователите взели под внимание начина им на живот, хранителните навици и генетичната предопределеност. Оказало се, че 7 часа сън е идеалният период, за който всеки организъм може да се възстанови. Учените все още не могат да посочат пряката връзка между съня и сърдечно-съдовите заболявания, но са категорични, че добрата почивка е от значение. Смята се, че продължителността на съня влияе на ендокринните и метаболитните функции. Лишаването от почивка пък може да доведе до нарушен глюкозен толеранс, намаляване на инсулиновата чувствителност и повишено кръвно налягане. Всички те са предпоставки за втвърдяване на артериите и сърдечни заболявания.

Ревита Ви препоръчва

Izi Night, 252 mg

Жълт кантарион, 420 mg

Спокойна нощ, 440 mg

Добро настроение, 471 mg

Дамиана (лист), 400 mg

Маточина (лист), 490 mg

Глог (плод), 510 mg

Валериана (корен), 530 mg

Валериана, 525 mg

Мелатонин, 2.5 mg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Scroll to Top