Search
Филтрирай по...

8 стъпки за борба с разширените вени

Разширени вени

Около 60% от хората в САЩ и милиони по целия свят страдат от аномалии с вените като познатия проблем “разширени вени”. Сини, подути, те са набъбнали точно под повърхността на кожата. Разширените вени са наследствен проблем, но често се влошават заради хормонални промени като тези по време на менопауза и бременност. Някои определени професии, които изискват дълго време прекарано на крак или в седящо положение, също ви подлагат на риска да развиете разширени вени.

Разширените вени обикновено са безопазни, но определно не са красиви. Можете да се чувствате достатъчно уверени, за да обуете късите панталонки или да се оплаквате как перфектните ви крака от едно време са заприличали на корени на старо дърво. Ето някои начини да избегнете този неприятен вид, който краката добиват в следствие на разширени вени.

  1. Движете се!  Важно е да не стоите на едно място за дълги периоди от време. Ако работите зад бюро и това изисква да седите с часове, почивайте си на всеки 30 минути, просто за да се протегнете и да раздвижите краката си. Ако пък стоите дълго време прави, дръжте коленете си леко присвити от време на време. Сядайте понякога.
  2. Контролирайте теглото си! Една от основните причини за поява на разширени вени е неправилната циркулация. Ако сте с наднормено тегло, организмът ви се затруднява в правилното кръвообращение. Попитайте своя личен лекар за идеалното си тегло и се подложете на упражнения и режим на хранене – те и без това са полезни.
  3. Насладете се на редовния масаж на стъпалата! Това е една от точките в този списък, които повечето хора ще пожелаят да изпълнят. Масажът подобрява кръвообръщението в крайниците и облекчава умората в стъпалата. Може да го правите в спа центъра или вкъщи. За да релаксирате още повече, използвайте овлажняващ лосион.
  4. Подпирайте краката си с възглавници, когато легнете след дълъг ден! Ако известно време ги държите на позиция по-висока от тази на врата си, това също ще подобри притока на кръв към проблемните райони.
  5. Контролирайте какво количество алкохол и сол консумирате! Е, алкохолът е вреден за вас по много причини, но в този случай той разширява вените ви и предизвиква прекален прилив на кръв в краката, което води до подуване. Солта от друга страна влошава ситуацията, защото води до задържане на вода в тъканите.
  6. Правете редовни упражнения! Упражненията срещу разширени вени обикновено са лесни и ако се правят редовно, могат да помогнат за превенция на тяхната поява. Започнете с клекове, като задържате в позиция, подобна на тази, която заемате, когато сядате на стол поне за 3 секунди, а после се възвръщате в изправена позиция. Освен това можете да седнете на земята с опънати напред крака. Вдигайте ги един след друг и правете въртеливи движения в глезените, като задържате крака си опънат. Правете това поне по десет пъти с всеки крак, преди да преминете на другия.
  7. Повдигайте се на пръсти, когато и където можете с повторения! Това стяга вашите прасци.
  8. Носете токчета понякога! Да, точно така. Стабилните, не много високи токчета помагат да стегнете мускулите. Стремете се към по-широки токове. Само се уверете, че наистина са ви удобни и са правилният размер. Ако ви стягат, това може да наруши циркулацията.

 

1 thought on “8 стъпки за борба с разширените вени”

  1. Димитър с разширени вени

    Много благодаря за полезната информация!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Scroll to Top