рибата и морските продукти са богати на цинк

Цинкът явно участва в контрола на възпаленията, който се счита за една от основните причини, стоящи зад появата на много заболявания. Но лошата диета и неспособността на организма да усвоява цинка с напредването на възрастта често води до дефицит на този минерал
, твърдят учени от Университета на щата Орегон, цитирани от Ройтерс.

Може би  именно дефицитът на цинк в тялото отключва различни хронични заболявания, от които човек страда с напредването на възрастта – рак, сърдечни болести, автоимунни заболявания, диабет. Този дефицит води до увреждане на ДНК и системни възпаления, които се свързват с развитието на повечето хронични дегенеративни заболявания. На този етап обаче няма пълни измервания на това въздействие.

Също така не са точно дефинирани и щетите, нанасяни от него. Учените препоръчват хората в напреднала възраст да приемат хранителна добавка, осигуряваща допълнителен прием на 10-11 мг цинк на ден. Препоръчителната дневна доза е 15 мг. Не бива да се приема обаче повече от 40 мг цинк, защото високите му нива възпрепятстват усвояването на други хранителни вещества като например желязо и мед и могат да увредят здравето.

Коментари (0)

Няма коментари към този момент

Нов коментар

Мишела Христова

Мишела Христова е копирайтър и автор на съдържание с дългогодишен опит в изготвянето, редактирането и оформянето на текстове за печатни и електронни медии. Проявява силен интерес към здравословния начин на живот и нутрициологията. Майка на едно прекрасно момче.

Продуктът беше успешно добавен в любими.

Този сайт използва бисквитки/cookies за да ви гарантира по-плавно и бързо сърфиране. С натискане на бутона "Съгласен съм" вие се съгласявате с използването на бисквитки.