Ако искаме да имаме силна имунна система, ние трябва да се грижим за нея целогодишно. Всяко наше действие, всяка храна, която приемаме, дори всяко решение, което вземаме, се отразява на нашия имунитет.

 

Кои са причините, които могат да доведат до понижаване на имунната система?

  • Липса на достатъчно количество сън;
  • Нередовно хранене;
  • Липса на достатъчна физическа активност;
  • Дефицит на важни хранителни вещества;
  • Наличие на прекалено много негативни мисли и емоции;
  • Висок прием на преработени храни, захар, алкохол, храни с много подобрители и изкуствени компоненти;
  • Стрес и липса на достатъчно почивка.

Ако искаме да се радваме на силна имунна система и да не страдаме от настинки и грипове, то трябва да обърнем сериозно внимание на количеството сън, което си осигуряваме, навиците ни през деня, движението и да намалим стреса до минимум. Сигурно се чудите дали има нещо, което ще ви помогне да повишите имунитета си. Да, има, и това е йогата. Истината е, че йога практиките са мощен имуностимулатор.

 

Те могат да ни помогнат да активизираме някои от факторите, които подпомагат съпротивителните сили на организма, а именно:

  • Чрез дихателни практики може да подобрим своето емоционално състояние и дихателната си система;
  • Чрез движение тонизираме и енергизираме своето тяло;
  • Чрез медитация намаляваме стреса, безпокойствието, безсънието и депресията;
  • Чрез стимулиране функционирането на конкретни органи и системи в тялото като дихателна, нерва, храносмилателна и сърдечно – съдова;

 

Йога датира от векове и се е запазила във времето и това определено не е случайно. Йога практиките дават резултати, които хората усещат още след първите си занимания. Всички ние знаем, че йогата помага за гъвкавостта на тялото и намалява стреса, но истината е, че нейните ползи са далеч повече.

Ако редовно се занимаваме с йога, то ще изградим не само силно и здраво тяло, но и издръжлива психика. Силната психика помага за подсилване на физическото здраве и съпротивителните сили на организма. В йогата има специални асани, които стимулират имунната система и ако човек ги практикува редовно, то все едно приема имуностимуланти. Редовните занимания по йога намаляват възпаленията, оксидативния стрес, дегенерацията на клетките и подобряват цялостното здравословно състояние на организма.

 

Редица клинични изследвания с мъже и жени на всякаква възраст показват, че хората, които редовно практикуват йога, се справят по-добре в стресови ситуации. За учените е интересен ефектът от йога практиките върху имунния отговор в условия на стрес и проучванията показват, че телата на хората, които се занимават редовно с йога, се противопоставят на автономните промени и увреждане на клетъчния имунитет. Участващите в изследването били разделени в две групи – йога група и контролна. Участниците в първата практикували йога в присъствието на йога инструктор по 35 минути дневно в продължение на 3 месеца. Участниците в контролната група не са практикували йога за същия период от време. Учените сравнили нивото на стрес при доброволците от двете групи като им измерили сърдечната честота, нивата на кортизол, кръвното и др. Резултатите показали, че мъжете и жените, които практикували йога през последните 12 седмици, реагирали по-слабо на стрес.

 

Като цяло може да се каже, че йогата влияе положително върху организма. Също така има определени асани, които може да практикуваме редовно, за да подсилим имунната си система. Те регулират дишането, освобождават натрупания стрес, стимулират детоксикацията и обновяват клетките.

 

Кои са тези пози?

Viparita Karani (крака до стената)

Paschimottanasana (разтягане напред
в седнало положение с опънати крака)

Pranayama (една от основните пози в йога)
Shishuasana (Детска поза)
Matsyasana (поза Риба)
Uttanasana (навеждане напред)

Асаните, които подпомагат разтварянето на гърдите, подобряват функционирането на белите дробове, защото стимулират кръвопотока към тях. За да повишите здравословното състояние на своята дихателна система, е препоръчително да ги изпълнявате ежедневно.

 

Кои са тези пози?

Dhanurasana (поза Лък)
Setubandhasana (поза Мост)
Matsyasana (поза Риба)
Ardhachakrasana (разтягане в изправено положение)
Bhujangasana (поза Кобра)

Храносмилателната система е тази, която играе главна роля в човешкото здраве. За да има човек силен имунитет, трябва да има оптимално функционираща храносмилателна система. Добрата новина е, че именно йогата се грижи за нея чрез различни асани, които притискат леко областта на корема и извиват кръста. Така се увеличава циркулацията на кръв в областта на стомаха, бъбреците, жлезите и червата, които отговарят за храносмилането и отвеждането на отпадните продукти от него извън тялото.

Ако искате да се радвате на крепко здраве – практикувайте йога ежедневно!

Коментари (0)

Няма коментари към този момент

Нов коментар

Ралица Солакова
Икономист съм по образование, но работя в IT сферата и обичам да пиша в свободното си време. Имам богат опит като главен редактор и съм писала статии на най-различни теми – от спорт до статии, насочени към тийнейджърите. Любимите ми теми са физическо натоварване, здравословно хранене и красота. Вегетарианка съм от 8 години, стремя се да водя здравословен начин на живот, спортувам редовно и обичам да приготвям вкусни десерти за близките ми. Обожавам животните и при всяка удобна възможност разхождам кучето си Рио на Витоша.
Продуктът беше успешно добавен в любими.

Този сайт използва бисквитки/cookies за да ви гарантира по-плавно и бързо сърфиране. С натискане на бутона "Съгласен съм" вие се съгласявате с използването на бисквитки.