Кобалтът (Со) е минерал, който се среща в относително малки количества в организма, което обаче не го прави маловажен. Той е основната съставна част на витамин В12, откъдето произлиза и другото название на витамина – кобаламин. Кобалтът е от съществено значение за формирането на еритроцитите. Той участва в състава на клетките на главния мозък и в регулирането на правилното функциониране на периферната нервна система и стомашно-чревния тракт. Кобалтът влиза в състава и на панкреаса – жлеза, която регулира въглехидратната обмяна на организма.

Случаите на недостиг на кобалт в организма са относително редки и са основно породени от дефицита на витамин В12, поради което се изразяват със сходни за В12 авитаминозата симптоми – най-вече разстройства във функционирането на централната нервна система, главоболие и раздразнителност, както и анемия. Именно профилактиката на анемията е и основното профилактично приложение на кобалта, отново под формата на или в съчетание с витамин В12.

Естествени източници на кобалт в диетата са храните от животински произход, като черен дроб, бъбреци и сърца, телешко и пилешко месо, яйца, морски храни – риба, стриди и водорасли. Последните, в съчетание с продукти, приготвени от соеви ферменти, са сред малкото възможности за вегетарианците да си набавят необходимите количества от този минерал.

Ревита Ви препоръчва:

Спирулина (микроводорасли), 380 mg

Хлорела (микроводорасли), 410 mg

Коментари (0)

Няма коментари към този момент

Нов коментар

Мишела Христова

Мишела Христова е копирайтър и автор на съдържание с дългогодишен опит в изготвянето, редактирането и оформянето на текстове за печатни и електронни медии. Има силен интерес към здравословния начин на живот и нутрициологията. Майка на едно прекрасно момче.

Product added to wishlist
Продуктът е добавен за сравнение

Този сайт използва бисквитки/cookies за да ви гарантира по-плавно и бързо сърфиране. С натискане на бутона "Съгласен съм" вие се съгласявате с използването на бисквитки.