Атеросклерозата може да затрудни притока на кръв до много части на тялото. Когато засегне артериите, които кръвоснабдяват сърцето (коронарните артерии), се наблюдава недостиг на кръв в сърцето. Това води до ангина пекторис - притискаща болка или тежест в гърдите.
Пристъпите на стенокардия са най-често срещани при физически натоварвания, когато сърцето е принудено да работи по-интензивно. Стресът също може да предизвика пристъп на гръдна жаба. Освен в гърдите, болката може да премине към лявото рамо и лявата ръка. Понякога това заболяване може да бъде предшественик на инфаркт.
Стенокардията, причинена от атеросклероза, е най-често срещания вид. Тя се нарича още вторична стенокардия. Много билки и билкови съставки, могат да намалят риска от атеросклероза, която причинява стенокардия: боровинка, иглика, глог, гинко билоба, женшен, зелен чай, розмарин, куркума, лук, чесън, джинджифил. Друг, по-рядко срещан вид, е стенокардията, причинена от спазми на коронарните артерии. Тя се проявява най-често по време на почивка и се нарича първична стенокардия, вазоспастична ангина или ангина на Принцметал.
Когато състоянието на стенокардия стане по-сериозно, е необходим прием на лекарства като нитроглицерин, бета-блокери, калциеви антагонисти. Тези средства облекчават симптомите, но не лекуват същността на проблема - недостатъчният приток на кръв към сърцето.
Билковите и хранителни добавки имат най-благотворно действие в началните етапи на стенокардията. Чрез увеличаване на притока на кръв към сърцето и подобряване на ефективността му, може да се намали прогресията на заболяването.
При ангина пекторис е препоръчителен приемът на следните билки и хранителни добавки:

  • екстракт от глог - увеличава притока на кръв и съответно на кислород към сърдечния мускул;

  • коензим Q10 - 100 до 150 мг дневно разделени на 2-3 дози;

  • L-карнитин - по 1 грам 2-3 пъти дневно;

  • витамин Е - 300-400 IU;

  • магнезий - 300мг 2 пъти дневно.


Хранителните препоръки при стенокардия включват:

  • увеличаване приема на въглехидрати от плодов, зеленчуков и зърнен произход. Това ще ви осигури повече диетични фибри и ценни антиоксиданти като флавоноиди и каротеноиди;

  • намаляване приема на мазнини от животински произход. Това включва мляко и червено месо. Мазнините от ядките и рибата винаги са за предпочитане;

  • намаляване на храните, които съдържат трансмастни киселини - маргарин, някои растителни масла, много от преработените храни, съдържащи растителни масла;

  • увеличаване приема на билките и хранителните добавки споменати по-горе.


Освен всички промени в начина на хранене, за намаляване симптомите на стенокардия са необходими и промени в начина на живот. От изключителна важност е намаляването на стреса. Опитайте практикуването на йога и медитация.
Много важни са редовните упражнения, но правете по-леки упражнения. Опитайте се да намалите приема на кофеин и да спрете цигарите. Според някои изследвания акупунктурата може да намали симптомите на стенокардията и да снижи нуждата от прием на лекарства.


 

Коментари (2)

    • Радка Илиева
    • 2013-06-11 15:23:30
    Стеокардията се повлиява много добре от гъбата рейши, наречена в Азия Гъба на дълголетието. Тя съдържа органичен германий и като влезе в кръвта тя внася повече кислород - именно липсата на кислород е причина за стенокардията. Кръвта става наситена с кислород и по този начин изчиства кръвоносните съдове от плаки и отлагания по стените им (подобно на придошла река през пролетта). Профилактиката на кръвоносната система е много важна за предпазване от стенокардия, от атеросклероза на кръвоносните съдове, от инсулти и инфаркти. А когато кръвоносната система функционира добре - тогава и имунната система има достъп до всички клетки и може да се справи с всякакви вируси, бактерии, възпаления, ракови клетки и т.н. Една ябълка на ден държи доктора далеч от мен!
    • Гулхк
    • 2020-09-12 19:55:46
    М да аигурно така става

Нов коментар

Мишела Христова

Мишела Христова е копирайтър и автор на съдържание с дългогодишен опит в изготвянето, редактирането и оформянето на текстове за печатни и електронни медии. Има силен интерес към здравословния начин на живот и нутрициологията. Майка на едно прекрасно момче.

Product added to wishlist
Продуктът е добавен за сравнение

Този сайт използва бисквитки/cookies за да ви гарантира по-плавно и бързо сърфиране. С натискане на бутона "Съгласен съм" вие се съгласявате с използването на бисквитки.