Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини


Повече от козметична съставка!

Витамин В5, познат още като пантотенова киселина или като пантенол, е водноразтворим витамин, част от В-комплекса, вероятно най-популярен като активна съставка на хидратиращите козметични формули. Благотворното му въздействие върху организма обаче се простира много по-далеч. Витамин В5 подпомага клетъчното изграждане, нормалния растеж и развитието на централната нервна система и е от жизнено важно значение за правилното функциониране на надбъбречните жлези. Пантенолът също така стимулира превръщането на мазнините и захаридите в енергия. За съжаление обаче, стресът, тютюнът, алкохолът, приспивателните, естрогенът и термичната обработка на храните до голяма степен разрушават или ограничават усвояването на витамин В5.

Симптомите на дефицит на витамин B5 включват умора, безсъние, депресия, раздразнителност, повръщане, стомашни болки, парене на краката и горни дихателни инфекции. При липса на пантотенова киселина страдат белтъчинната, мастната и въглехидратната обмяна на веществата, особено при гладуване, осъществявано без консултация от лекар.

В терапевтичната практика витамин В5 се прилага като помощно средство за заздравяване на рани и изгаряния, за възстановяване от следоперативен шок и като имуностимулиращ агент, който противодейства на инфекции чрез формиране на антитела. Понякога го наричат „анти-стрес” витамин, защото спомага за засилването на способността на организма да противодейства на стресови фактори. През последните години се появиха изследвания, резултатите от които сочат към извода, че високите дози пантетин (стабилна форма на витамин B5), могат да подобрят нивата на холестерола при хора с рискови фактори за сърдечно заболяване (като например диабет, затлъстяване, менопауза). Доказано е действието му при различни патологични състояния, свързани с нарушаване на метаболитните процеси (включително при нарушена функция на щитовидната жлеза, надбъбречната жлеза), при недостатъчност на кръвообращението, при нарушени функции на нервната система (при полиневрити, невралгии, парестезии) и алергични заболявания (бронхиална астма, дерматити, сенна треска и др.).

Прясното месо, зеленчуците, както и целите необработени зърна имат повече витамин B5 от рафинираните, консервираните и замразените храни. Най-добрите източници на този витамин са яйчни жълтъци, царевица, карфиол, зеле, броколи, доматите, авокадо, леща, говеждо месо (по-специално в дреболиите, като например черния дроб и бъбреците), пуйка, патица, пилешко, сьомга, мляко, грах, фъстъци, соя, сладки картофи, слънчогледово семе, цели зърна и зърнени култури.

Ревита Ви препоръчва:

Алайв мултивитамини, 1 g

Вижън, 448 mg

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart