Рибено масло и Омега мастни киселини

Рибеното масло е един от най-ценните за здравето природни продукти. Неговите благоприятни ефекти засягат сърцето и кръвоносните съдове, нервната система и мозъка, зрението, ендокринната система, костно-ставния апарат.

 

Какво представлява рибеното масло

Това е мазнината, съдържаща се в рибните тъкани. Счита се, че най-пълноценния източник на полезни мазнини са мазните риби като сьомга, херинга, риба тон, аншоа, скумрия. Маслото се произвежда и в черния дроб на някои видове, какъвто е случаят с риба треска и маслото от черен дроб на треска.

Около 30% от рибеното масло се състои от омега-3 мастни киселини, а останалите 70% включват други мазнини. Рибеното масло обикновено съдържа и малки количества от витамините А и D. 

Полезните свойства на рибеното масло се дължат основно на двете омега-3 мастни киселини в състава му: ейкозапентаенова мастна киселина (EPA) и докозахексаенова мастна киселина (DHA).

Ползи от омега-3 мастни киселини EPA и DHA

  • Контролират производството на провъзпалителни молекули и вещества, като възпалителните ейкозаноиди и цитокини, отделящи се по време на възпалителния отговор. 
  • Понижават нивата на кръвното налягане.
  • Намаляват нивата на холестерола и триглицеридите.
  • Предотвратяват развитието на плака в артериите.
  • Ограничават риска от образуване на кръвни съсиреци.
  • Осигуряват превантивна защита срещу инфаркт и инсулт.
  • При Синдром на дефицит на вниманието и хиперактивност: подобряват способността за съсредоточаване, облекчават безпокойството, намаляват импулсивността.
  • Подобряват паметта.
  • Укрепват нервната система, намаляват проявите при тревожни и депресивни разстройства и поддържат психичното здраве.
  • Намаляват нивата на мазнини в черния дроб и подпомагат състоянието при неалкохолна мастна чернодробна болест.
  • Помагат при остеопороза и артрит като повишават здравината на костите и облекчават ставните болки.
  • Поддържат нормалното състояние на кожата като потискат възпалителните процеси и редуцират появата на акне, увеличават хидратацията и намаляват образуването на фини линии и бръчки.

 

Омега-3 при бременност и кърмене

Важната роля на омега-3 мастни киселини при бременност и кърмене е отдавна установена. Тези мастни киселини имат решаващо значение за растежа и развитието на мозъка и зрението у кърмачетата.

DHA съставлява около 40% от полиненаситените мастни киселини в мозъка и приблизително 60% в ретината на окото.

Получаването на достатъчно омега-3 мастни киселини през периода на бременността и кърменето, се свързва с няколко съществени ползи по отношение на детското развитие:

  • по-висока интелигентност;
  • по-добри социални умения;
  • по-малко поведенчески проблеми;
  • намален риск от забавяне в развитието;
  • намален риск от Синдром на дефицит на вниманието и хиперактивност, аутизъм и церебрална парализа.

 

Известно е, че т. нар. западна диета не включва достатъчно хранителни източници на омега-3 и се състои предимно от храни, богати на други мазнини – омега-6. Неправилното съотношение между тези мазнини в хранителния режим, характеризиращо се с дефицит на омега-3 и високи количества омега-6, се свързва с развитието на редица заболявания. 

За да се поддържа баланса между омега-3 и омега-6, Световната здравна организация (СЗО) препоръчва да се консумират 1-2  порции мазна риба седмично. В случай, че диетата не включва достатъчно риба, омега-3 трябва редовно да се набавят чрез хранителни добавки.

При нас можете да откриете висококачествени рибени масла на добри цени. Предлагаме само продукти на реномирани производители с дългогодишен опит в индустрията! 

Можете да разгледате и рибените масла, притежаващи IFOS сертификат, който удостоверява, че съставът на продуктите покрива високия международен стандарт за качество и чистота: Рибени масла с IFOS сертификат  

Последни коментари от блога

Product added to wishlist
Продуктът е добавен за сравнение

Този сайт използва бисквитки/cookies за да ви гарантира по-плавно и бързо сърфиране. С натискане на бутона "Съгласен съм" вие се съгласявате с използването на бисквитки.