Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Сърцебиене

 

Все повече хора се оплакват от високо кръвно налягане, висок холестерол, ускорение на сърдечния ритъм и други сърдечно-съдови проблеми. За съжаление с времето, болестите на сърцето често водят до фатален край или до сериозни усложненя. Почти всеки втори смъртен случай е следствие на нарушените функции на сърдечно-съдовата система. Ако и вие имате сходни проблеми, вижте следващите кратки и лесни съвети – придържайки се към тях, вие до голяма степен можете да подобрите качеството си на живот!

 

Променете стила си на живот! Редовните профилактични прегледи и контролът върху кръвното налягане, холестерола и мазнините трябва да се превърнат във ваше задължение. Хубаво е да се стараете да се придържате към оптимален хранителен режим, в който най-общо пресните плодове и зеленчуци да преобладават за сметка на мазните храни. Само чрез промяната на стила на живот и отказване от вредните навици можете да намалите чувствително риска от инфаркт, ангина пекторис и мозъчен удар. Откажете се от цигарите и не злоупотребявайте с алкохола!

 

Движете се повече! Редовните разходки, туризма сред природата, карането на велосипед  – това са все дейности, които ще помогнат на сърцето ви. Дори не  е задължително да спортувате  в истинския смисъл на думата, достатъчно е просто всеки ден да извървявате пеша по няколко километра в енергично темпо. Плуването също е изключително полезно – освен благотворния ефект, който оказва върху сърцето, то развива и всички останали мускули в тялото ви. Ако условията позволяват – ходете пеша на работа и не ползвайте асансьор. Тридесет минути движение на ден е минимумът, към който трябва да се стремите.

 

Следете кръвното си налягане! Високото артериално налягане най-често е наследствено заболяване, но и стресът в съвременния живот оказва влияние. Ако кръвното налягане се покачва редовно до 140/90 и над тези стойности, нужно е да вземете мерки и да го лекувате. Хипертонията е скита угроза – дълго време можете да не я усетите, тъй като не е съпровождана с болки.

 

Вижте Убиквинол – активният коензим за здраво сърце тук:

Високо кръвно

 

Внимавайте с наднорменото тегло и диабета!

Затлъстяването често води със себе си сърдечни проблеми. Ръка за ръка с излишните килограми вървят високият холестерол и хипертонията. Ако всичко това се комбинира и с развитие на диабет, говорим вече за много сериозни здравословни проблеми. Доказано е, че при хората страдащи от диабет се повишава рискът от мозъчен удар.

 

Избягвайте алкохола! Много е важно да ограничите алкохола. Злоупотребата с алкохолни напитки води не само до постоянни проблеми с черния дроб, а повишава кръвното налягане и вреди на дейността на сърцето.

 

Обърнете внимание на рационалното и здравословно хранене! Здравословното меню трябва да се превърне в приоритет за вас. Консумирайте храни с високо съдържание на белтъчини – те укрепват кръвоносните съдове. Витамин Е се бори срещу мазнините, които се отлагат по стените на артериите. Има го в изобилие в студено пресования зехтин. Много полезни храни са още елдата и варива като грах, леща, фасул. Старайте се да си набавяте достатъчни количества магнезий (бадеми, спанак, броколи, зеле, тиква) и да пиете поне по два литра минерална вода дневно. Избягвайте пушените продукти, колбасите, туршиите, солените меса.

 

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart