как да се предпазим от грип

Зимният период е и сезон на повечето видове вирусни и респираторни заболявания, включително и множество щамове на грип. Човешкият организъм е особено податлив през този интервал от време от една страна, защото прекарваме по-голяма част от денонощието в затворено помещение, и от друга – защото хранителният ни режим е лишен от типичните за пролетта и лятото плодове и зеленчуци за естествено подсилване на имунната система. Тези два фактора действат отслабващо върху съпротивителните ни сили, но освен това предполагат и по-лесното и бързо разнасяне на инфекции между отделните индивиди.

Въпреки това, да стоим със скръстени ръце и да не предприемаме никакви съществени действия не е препоръчително и дори не е адекватно. Напротив, съществуват немалко научно доказани предпазни мерки, с които бихме могли да си помогнем, за да стоим настрана от неприятния и досаден, а в много случаи и опасен грип.


Какво може да приемате, за да се предпазите от грип?

В действителност, пазарът е пълен с антивирусни препарати, включително и с противогрипни ваксини. Те обаче съвсем не са единствените опции за предпазване от грип. Съществуват и множество хомеопатични алтернативи, от които можете да се възползвате, за да се предпазите от разболяване. В списъка по-долу ще ви посочим обаче само онези средства за предпазване от грип, които науката е признала за наистина ефикасни:

  • прием на витамини и минерали, които подсилват човешката система, подобряват състоянието на всички респираторни органи, а освен това и подпомагат по-лесното справяне с настъпили инфекции. От тях най-важни са антиоксидантът витамин С, минералите цинк и селен, както и витамин Д, който получаваме в малки количества по естествен път поради липса на слънчево време. Най-добре е да си набавяме тези витамини и минерали натурално, тоест чрез подходяща здравословна диета, но при невъзможност, можете да ги приемате и под формата на хранителни добавки;
  • освен витамини и минерали, удачно е да приемате и билкови добавки. Съществуват немалко растения, които имат доказано противовирусно действие и подпомагащ ефект в борбата срещу повечето симптоми на грип (включително кашлица, повишена телесна температура, отпадналост, зачервено гърло и хрема). Тези средства могат да се приемат под формата на чай, тинктура или като екстракт в капсули и таблетки. Препоръчват се следните билки: мащерка, ехинацея, черен бъз, джинджифил, куркума, лайка и розмарин;
  • наред с традиционния чай и хранителните добавки, за предпазване от грип специалистите съветват да пиете и достатъчно количество вода. В сезона на честите респираторни заболявания дехидратацията на тялото води допълнително до потискане на човешката имунна система, а с това ставаме много по-податливи на бактериални инфекции при евентуално заразяване с грип.


Какви други мерки да вземете за предпазване от грип?

Съществуват и други отлични методи за подсилване на вашата имунна система с цел предпазване от простудни и грипни заболявания. Голяма част от тези предпазни мерки звучат твърде просто, но всъщност те са не само ефикасни, но и от изключително значение за профилактиката на вашите респираторни органи и изобщо за функциите на имунните клетки.

  • Дезинфекцията е важна не само в пандемичното време, в което живеем, но и по принцип като част от личния ви план за предпазване от грип. Миенето на ръцете е основополагаща мярка за блокиране на риска от всякакъв тип вирусни заболявания.
  • Въздухът като топ фактор за предпазване от грипни заболявания. Тази мярка има две направления. От една страна, е важно да проветрявате редовно затворените помещения. Така ще намалите риска от предаване на болестта от човек на човек в домакинството или на работното място. От друга страна, е повече от необходимо да прекарвате повече време навън. Ниските температури не бива да ви спират, а напротив – да ви стимулират да подсилите вашата имунна система, която става по-устойчива, когато „свикне“ с климатичните промени. Този съвет е основополагащ за децата, когато става дума за предпазване от вирусни инфекции.
  • Хранете се разнообразно. Макар трапезата ни през студените дни да не е много богата на свежи плодове и зеленчуци, не подценявайте сезонните източници на полезни минерали и витамини: ряпа, алабаш, цитрусови плодове, зеле, цвекло, бобови растения и други.
  • Не се заседявайте, а се движете, колкото се може по-често. Дори да нямате време за тренировка, една разходка в парка носи дневната доза раздвижване, от която имаме нужда, за да сме активни, следователно и здрави!

Последно, но не по важност, вземете под внимание и вашата ежедневна почивка като средство за предпазване от грип. Умората и стресът също могат да ни направят крайно податливи на вирусни заболявания.

Коментари (0)

Няма коментари към този момент

Нов коментар

Виктория Дичева
Виктория Дичева е юрист и маркетолог по професия, но автор по душа. Тя е дългогодишен копирайтър с огромен опит в писането на блог, уеб текстове, авторски материали и ревюта. През годините на своя професионален опит пише в различни ниши и сфери. Любими теми, по които работи с удоволствие, са здраве и красота, култура и грижи за детето. Самата тя е майка на момче, любител на природата, книгите и домашната кухня. Мечтае за простички, но ценни неща като щастие за своето семейство и да издаде своя собствена книга. Нещото, което винаги си пожелава наум, е здраве.
Продуктът беше успешно добавен в любими.

Този сайт използва бисквитки/cookies за да ви гарантира по-плавно и бързо сърфиране. С натискане на бутона "Съгласен съм" вие се съгласявате с използването на бисквитки.