Search
Филтрирай по...

Ключови добавки за по-добри спортни постижения и здраве

Спортни постижения

Ако спортувате активно и се грижите за тялото си, вероятно държите на своето здраве и сте открили огромната полза от хранителните добавки. Според статистиката около 70 процента от възрастните американци редовно прибягват до тях, осъзнавайки, че спазването на правилна диета не е достатъчно условие за приема и усвояването на необходимите ни хранителни вещества. Това твърди и д-р Майкъл Мъри, един от водещите специалисти и световни авторитети в областта на природната медицина, автор на над 30 книги, посветени на природосъобразния начин на живот и грижа за здравето.

Доверете се на високоефективна формула за витамини и минерали

В последните години правителството на САЩ проведе редица сериозни проучвания, посветени на храненето на населението в национален мащаб. Резултатите показват, че цели 50 процента от американците страдат от пределен недостиг на основни хранителни вещества, а при определени възрастови групи повече от 80 процента не си набавят препоръчителната дневна доза от тях. В тази връзка допълнителният прием на високоефективни формули от витамини и минерали, особено на фона на ширещата се пандемия от COVID-19, се оказва своеобразна застраховка за оптималното функциониране на имунната система, признава д-р Мъри.

Конкретните формули, които обича да препоръчва д-р Мъри, са тези на MultiStart, които той разработва за компанията Natural Factors. „Каквато и формула да изберете, просто се уверете, че тя осигурява 100% от препоръчителната дневна доза“, споделя специалистът.

Приемайте допълнително витамин D3 и витамин С

Според последни проучвания над 50 процента от общото население и 80 процента от кърмачетата страдат от недостиг на витамин D, което е причина за развитие на познати хронични дегенеративни заболявания. За ползите на витамин D като имуностимулант особено много се заговори в последно време, на фона на епидемията от COVID-19. Установено е, че витамин D изгражда солидна защита срещу инфекциите на горните дихателни пътища, които съпътстват вируса. Редица научни изследвания посочват солидни доказателства, че ниските нива на витамин D значително увеличават риска от по-тежко протичане на болестта и фатален изход при Covid-19.

Препоръчва се ежедневен прием от поне 2000 до 4000 IU витамин D.

Витамин С е сред най-популярните и достъпни витамини с мощен ефект за здравето ни. Поради стрес, умора, физическо натоварване, небалансирана диета, липсата му се усеща осезаемо като дефицит на тялото ни. Витамин С е важен не само за имунната ни система, но и за съединителната тъкан в ставите, мускулите и сухожилията, затова допълнителният прием е особено важен за спортуващите.

Препоръчва се ежедневен прием от 500 до 1000 мг витамин С.

Желязо за повече издръжливост при жените

Недостигът на желязо е сред най-често срещаните дефицити на хранителни вещества в света, а крайната фаза от това е развитие на анемия и съпътстващите я депресия, умора, студени крайници, намален физически капацитет. От това състояние страдат както кърмачета, бременни жени и възрастни хора, така и спортисти, изразходващи огромно количество енергия.

Според проучване сред жени спортистки, между 30 и 60 процента от тях страдат от липса на желязо, при плувкините той достига 80 %. За да се предотврати подобен дефицит, нужен е прием между 120 и 180 мг дневно. Най-популярните добавки са железен сулфат и железен фумарат, но препоръчителни са железен пирофосфат и железен бисглицинат, тъй като имат по-добра стомашна поносимост.

Рибено масло за повече енергия

Мастните киселини Омега 3, известни като рибено масло, имат неподозирани ползи за здравето, които дължат на противовъзпалителните си свойства. Те са особено важни за трениращите, тъй като спомагат за изграждането на мускулна маса, намаляват мускулните уреждания, следствие на травми, подобряват максималното усвояване на кислород, необходим за повече енергия.

Оптималната препоръчителна доза е от 1200 до 2000 мг (EPA + DHA + DPA) дневно. Доктор Мъри препоръчва рибеното масло да се комбинира с Meriva – подобрена форма на куркумин за по-добро усвояване. Доказано е, че куркуминът води до намаляване на възпалението и болките в мускулите. Приемът е 4 капсули дневно, които осигуряват над 1500 мг омега-3 мастни киселини и 2000 мг Meriva.

Кверцетин за по-добри спортни постижения

Кверцетинът е особено актуален напоследък, тъй като подсилва имунитета при инфекция на горните дихателни пътища, следствие на Covid-19. Много преди настоящата ситуация, обаче, кверцетинът е познат като добавка за по-добри спортни постижения. Така например 1000 мг на ден кверцетин, даван на елитни колоездачи в продължение на 6 седмици при 30-километрови тренировки, значително е повишил резултатите им – с 3. 1 %. При сериозни състезатели често това се оказва разликата между първото и второто място.

За по-добро усвояване на кверцетина използвайте формулата на LipoMicel Matrix от Natural Factors. По предварителни данни той показва 10 пъти по-добра абсорбция от обикновената форма на това вещество.

Wellmune за по-голяма издръжливост

Wellmune е изцяло естествено съединение ( по-специално глюкополизахарид), изолирано от клетъчните стени на щам на хлебната мая. Научни изследвания доказват способността на Wellmune да стимулира имунната система, както и да подобрява издръжливостта при спортисти. Така например Wellmune стимулира естествените защитни сили на организма срещу различни атаки от външната среда. Тестове с добавката при бегачи, завършили маратон, показват значително намаляване на симптомите на инфекция на горните дихателни пътища (напр. запушен нос, възпалено гърло), 22 % повече енергия, 48 % намаляване на умората, 38 % намаляване на напрежението, 38 % по-добра концентрация.

OsteoMove за по-силни стави

Грижата за ставите е особено важна за бегачите. OsteoMove е буквално букет от ценни съставки – оптимални нива глюкозамин сулфат, хондроитин сулфат, MSM и други ключови хранителни вещества за хрущялите и съединителните тъкани, които подпомагат издръжливостта и допринасят за по-добри спортни постижения. Дозировка: две таблетки дневно.

Вземете N-ацетил цистеин (NAC), ако спортувате в градска среда

N-ацетилцистеин  (NAC) е продукт на аминокиселината L-цистеин, известен със своите имуностимулиращи и антиоксидантни свойства. Той притежава качеството да се свързва с оловото в кръвта и да спомага за неговото изхвърляне от тялото. Особено ценен е и заради способността си да повишава нивата на антиоксиданти, като поддържа реакциите на детоксикация и подобрява здравето на лигавицата на дихателните пътища. NAC е много важен, ако сте бегач в градска среда с мръсен въздух или плувец в силно хлорирани басейни – активно противодейства на отровите. Препоръчителната доза е 600 mg два пъти дневно.

Мелатонин и магнезий за по-добър сън

Спортистите се нуждаят от достатъчно качествен сън за оптимална релаксация. Комбинацията от 3 до 5 mg мелатонин и 250 до 500 mg магнезий разрешава този проблем. Известно е, че мелатонинът спомага за възстановяване на клетките, а магнезият осигурява качествен сън. За мелатонин се препоръчва формулата Tranquil Sleep от Natural Factors: две таблетки за дъвчене или софтгел около 30 минути преди лягане. За магнезия д-р Мъри одобрява прахообразната смес за напитки от магнезиев цитрат на Natural Factors.

 

В заключение

Дефицитът в организма на жизненоважни витамини и минерали може да наклони везните в битката ни за по-добро здраве и живот, особено в условията на глобална пандемия от Covid-19. Хранителните добавки са особено важна част от здравословния режим на спортуващите, тъй като осигуряват на 100 процента препоръчителната ни дневна доза от полезни вещества, гаранция и за по-добри спортни постижения.

Научете още по темата:

Свързани продукти

Още по темата

Вирджински орех
Билки

Вирджински орех – едно от любимите растения на здравата и свежа кожа

Вирджински орех или хамамелис (Hamamelis virginiana) е храстовидно растение, достигащо до размерите на малко дърво, което принадлежи на семейство Hamamelidaceae. В англоезичния свят е известен с името Witch hazel. Етимологията на това название се свързва

Прочетете повече »
Червен ориз
Билки

Червен ориз – храна за диабетици и страдащи от висок холестерол

Червен ориз е общо название за голяма група представители на рода Oryza L., семейство Poaceae/Gramineae.  Той се отличава с червена обвивка под действието на съдържащия се в нея антоцианин. За качествата на червения ориз в

Прочетете повече »
Гуарана
Билки

Гуарана

  Род: PaulliniaВид: cupanaСиноними: Paullinia sorbilisНаименования: Guarana, guarana kletterstrauch, guaranastruik, quarana, quarane, cupana, Brazilian cocoa, uabano, uaranzeiroИзползвани части: семена, плод Билкови свойства  Основни действия Други действия Стандартна дозировка Стимулира Облекчава болката Семена Повишава енергията Подобрява паметта Отвара: 1 чаша 1-3

Прочетете повече »

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Scroll to Top