как да се справим със стреса

Живеем в прекалено забързан век. Нашето ежедневие е изпълнено с множество ситуации, които активират добре познатия хормон на стреса – кортизол. Той ни кара не само да се чувстваме зле в емоционален аспект, но дори и да се разболяваме. Редица диагнози днес се дължат именно на стрес. В много случаи той е и основен причинител да се отключат хронични заболявания като диабет, псориазис, Хашимото, множествена склероза, Болестта на Крон, цьолиакия (непоносимост към глутен, депресия и много други. Едно от основните решения на всички тези здравословни проблеми е чисто и намаляване на стресовите ситуации в нашето ежедневие. За щастие, за тази цел съществуват немалко научно доказани техники. Днес ще ви запознаем с най-ефективните сред тях. Защото е време да си кажете, че във вашия живот, на работното място, а и у дома няма място за тревожност, а само за позитивни емоции, усмивки и щастие!


Дишането е една от най-добрите техники за справяне с прекомерното количество стрес!

Може да ви се струва като твърде банално, но дишането е страхотна техника за намаляване на негативните емоции и мисли. Как е възможно това, след като така или иначе, за да съществуваме, трябва да дишаме постоянно? Тайната на тази техника се крие в начина на дишане. Идеята е да се научите в кризисна ситуация да паузирате всичко около себе си, да си поемете дълбоко въздух и спокойно, леко и с усещане за свобода и пълен контрол върху собственото си тяло, да издишате. Именно това е и здравословният начин на дишане, който освен стрес, премахва и рискове за вашата респираторна система. За целите на тази техника се постарайте в нея активно участие да вземат максимален брой органи – стомах, гръден кош, диафрагма, бели дробове, нос, уста и т.н.


Стрес се лекува лесно с положителни емоции

Това е най-приятната техника за справяне със стресовите ситуации. Тя е и най-гъвкава, защото на практика за всеки индивид съществуват различни източници на положителни емоции. Нашият съвет е да започнете с нещо универсално – почивката. Тя е ключова към преодоляване на стреса, който пък в 90% от случаите се отключва заради физическо, умствено или емоционално напрежение, безпокойство и натоварване. След това, помислете какво ви кара да се чувствате добре в собствената си кожа. Това може да е нещо обичайно като прекарване на време с любимите хора или на любимо място. Но може и да е хоби, развлечение, дейност с ръцете (сглобяване, декориране, реставриране, креативни задачи, редене на пъзел, та дори и правене на играчки с подръчни материали). Между другото, съвременните психолози силно препоръчват арт терапията като уникална техника за справяне с депресивни състояния, лошото настроение и ежедневното чувство на потиснатост.


Ние сме това, което ядем!

Тази максима има отношение не само към физическото ни състояние, но и към психическото. Истината е, че некачествената храна води до един специфичен вид стрес – оксидативният. Той води до увреждане на клетките, включително и тези в нервната система и мозъка. От друга страна, в стресови ситуации сме свикнали да преяждаме с храна, най-вече нездравословна, вместо да залагаме на качествени рецепти с домашни и пресни продукти. Съществуват и редица хранителни продукти, които могат да намалят усещането за емоционално напрежение. Такива са рибата, портокалите, бадемите, боровинките, бадемите и пълномасленото мляко – както виждате все полезни и здравословни продукти. Липсата на достатъчно количество важни микроелементи като витамини, аминокиселини и минерали също води до стрес. В тази връзка, чудесна техника да го намалите е да изследвате нивата си на В12, Д, магнезий, желязо и калий. Ако резултатите покажат дефицит на някой от тях, обмислете прием на хранителни добавки.


Движението – активната техника за по-малко стрес

Всякакъв тип спорт, медитация и дори обикновената разходка в парка може значително да намали негативните ви мисли и усещания за света. За да подейства тази техника срещу стрес обаче, е много важно да я практикувате редовно. Ако днес се почувствате зле и се отдадете на тренировки, чудесно – вечерта ще се почувствате по-добре. Но вероятността на следващия ден да ви застигнат отново напрежението и песимизмът е огромна. Ето защо е важно да превърнете този похват в постоянна част от вашето ежедневие.

Живот без стрес е напълно постижима цел! Важното е да откриете правилната техника за нейното постигане. А най-добре е да заложите на ефикасна комбинация от няколко такива. Ако подобрите вашите психологически жизнени показатели, няма как да не подобрите и качеството на своя живот.

Коментари (0)

Няма коментари към този момент

Нов коментар

Виктория Дичева
Виктория Дичева е юрист и маркетолог по професия, но автор по душа. Тя е дългогодишен копирайтър с огромен опит в писането на блог, уеб текстове, авторски материали и ревюта. През годините на своя професионален опит пише в различни ниши и сфери. Любими теми, по които работи с удоволствие, са здраве и красота, култура и грижи за детето. Самата тя е майка на момче, любител на природата, книгите и домашната кухня. Мечтае за простички, но ценни неща като щастие за своето семейство и да издаде своя собствена книга. Нещото, което винаги си пожелава наум, е здраве.
Продуктът беше успешно добавен в любими.

Този сайт използва бисквитки/cookies за да ви гарантира по-плавно и бързо сърфиране. С натискане на бутона "Съгласен съм" вие се съгласявате с използването на бисквитки.