×

Как работи NewPay?


Когато плащате с NewPay, всъщност NewPay плаща поръчката ви вместо вас. Вие я получавате и разполагате с три начина да я платите към тях:



Изберете NewPay като начин на плащане при завършване на поръчката си и следвайте стъпките.

Още в древността светлината и слънцето са били признати със своите лечебни свойства. Последните постижения в неврологията затвърждават това. Светлината има забележителни ползи за нашето здраве, особено положително влияе върху състоянието на ума ни. Зимният сезон, както ни е известно, се слави с намалена продължителност на слънчевото греене, което не предопределя оптимално психическо благополучие, поне за по-голямата част от нас. Повечето от хората през зимата са далеч по-унили и потиснати и това съвсем не се дължи само на студа. Затова нека сега „поговорим“ повече за нея- светлината



Какво е светлинна терапия?

Светлинната терапия, наричана още фототерапия, е терапевтичен подход , използващ изкуствена светлина за лечение на различни разстройства и насърчаване на психологическо благополучие. Основният му принцип се състои в симулиране на естествена слънчева светлина, за да се компенсира липсата на яркост, особено през зимните месеци, характеризиращи се с по-къси дни.

Светлинната терапия упражнява антидепресивен ефект, като същевременно действа положително върху различни физиологични аспекти, като производство на витамин D, сърдечна регулация и модулиране на телесната температура. В допълнение, този метод има за цел да регулира циркадния ритъм и да повлияе на секрецията на хормони като мелатонин, свързани с цикъла сън-събуждане. Ползите се простират и до бдителността, познавателните способности и настроението.

Стандартната сесия за светлинна терапия включва излагане, в рамките на два часа след събуждане, на лампа с мощност от 10 000 лукса, разположена на приблизително тридесет сантиметра разстояние, за период от тридесет минути. Тази бяла светлина, свободна от ултравиолетови лъчи, не пречи на пациента да извършва различни дейности, като четене или използване на компютър по време на сесията. Терапевтичните ефекти обикновено се появяват след една до две седмици редовна употреба.

Показания

Светлинната терапия е особено полезна, когато тялото загуби своя синхрон с околната среда и дава положителни резултати при:

  • лечение на сезонна депресия- състояние, което често се влошава от липсата на естествена светлина през зимните месеци
  • работа на смени- намалява смущенията в циркадния ритъм, свързани с нетипични графици на работа
  • хормонален спад- секрецията на мелатонин намалява с увеличаване на възрастта, а светлината може да намали тези вредни ефекти
  • джет лаг (временни разстройства в съня при пътувания и пресичане на часови зони)

В скандинавските страни светлинната терапия е предпочитан терапевтичен подход, тъй като наличието на кратки дни и сезонни вариацииможе значително да повлияе на психическото благополучие. Проучванията дори показват сравнима ефективност между светлинната терапия и приема на антидепресанти при лечението на сезонна депресия, като по този начин подчертават централната й роля. Поради слабото наличие на неблагоприятни ефекти, тази терапия често се предпочита като първи вариант за лечение. В случай на недостатъчни резултати, използването му в допълнение към други лечения остава възможно, като по този начин предлага холистичен подход към психичното благополучие.

Забележими странични ефекти

Силните страни на светлинната терапия се крият в нейната естественост и нейната ефективност, почти без странични ефекти, които, ако има такива, обикновено изглеждат леки и временни. Дискомфорт като главоболие, умора на очите, раздразнителност, безсъние (особено в случай на излагане вечер) и усещане за сухота в очитеса сред случайните странични ефекти. За да смекчи тези реакции, пациентът има възможност да намали интензитета и/или продължителността на експозицията, като избере умерена мощност на светлината (2500-5000 лукса) и/или като проведе кратки сесии (пет до десет минути на ден) по време на първите няколко дни. Ако неблагоприятните ефекти продължават, се препоръчва да се правят почивки по време на сесията или да се премести лампата с няколко сантиметра.

Противопоказания

Като предпазна мярка се препоръчва предварителен офталмологичен преглед и редовно наблюдение при пациенти с очна патология или рискови фактори за ретината, като напреднала възраст, диабет или високо кръвно налягане. От съображения за безопасност не се препоръчва използването на светлинна терапия при хора, приемащи фотосенсибилизиращо лечение като доксициклин, флуоксетин, литий или хинолонови антибиотици. Хората с биполярно разстройство трябва да избягват светлинна терапия, защото може да предизвика хипоманиакално или маниакално състояние. Въпреки това, този метод остава препоръчителен по медицински съветпо време на стабилни депресивни периоди.

Що се отнася до бременността, светлинната терапия може да се обмисли при бременни жени със сезонно депресивно разстройство, като осигурява по-безопасна алтернатива на антидепресантите. Въпреки това, излагането на лампа за светлинна терапия по време на кърмене не се препоръчвапоради потенциалните рискове от нарушаване на ритъма на бебето.

Какъв апарат за светлинна терапия да изберем?

Изправен пред разнообразието от предложения за устройства за светлинна терапия, особено в интернет, може да бъде сложно да се направи информиран избор. Трябва обаче да се вземат предвид няколко критерия, за да се ръководи този избор. Светлинната мощност на устройството, измерена в луксове, е решаващ първи параметър, като експертите препоръчват мощност от поне 10 000 лукса за оптимални резултати (особено при лечението на разстройства като сезонна депресия). Друг аспект, който трябва да се вземе предвид, е цветът на излъчваната светлина, с предпочитание към бяла светлина без ултравиолетова светлина, за да се избегне всякакъв риск за кожата и очите. Използването на филтър за ултравиолетови лъчи е необходимо, за да се гарантира безопасността по време на редовно лечение със светлинна терапия, като се противодейства на вредните ефекти на ултравиолетовите лъчи, излъчвани от флуоресцентни крушки (които иначе нямат терапевтично предимство).

Изборът на устройство, сертифицирано за съответствие със стандартите за безопасност и качество, е силно препоръчително, като се обръща специално внимание на маркировката CE, която е от съществено значение за удостоверяване на съответствие с европейските стандарти. Този регламент има за цел да защити потребителите от рисковете, свързани с небрежни производители, даващи приоритет на цената пред качеството. Всяко устройство без маркировка CE има вероятност да излъчва радиация, опасна за кожата и/или очите.

Симулатор на зазоряване и светлинна терапия- какви са разликите?

Ако не сте чували за устройство, наречено симулатор за зазоряване, сега е моментът да разберете що е то. Разликата между симулатора на зазоряване и светлинната терапия се основава на техните цели и механизми на действие. Симулаторите на зазоряване, въпреки че не принадлежат към категорията на лампите за светлинна терапия, използват светлината като средство за установяване на постепенно и нежно събуждане. Основната им цел е да действат чрез стимулиране на синтеза на кортизол през клепачите (очите са по-чувствителни в последните часове на съня). Това увеличение на кортизола действа като метаболитен бустер, улеснявайки процеса на събуждане.

Въпреки че резултатите при лечението на сезонна депресия са обнадеждаващи със симулаторите за зазоряване, те като цяло не се конкурират с ефективността на лампите за светлинна терапия. Въпреки товав допълнение към лампите могат да се препоръчат симулатори на зазоряване, за да се насърчи събуждането. Постепенното им активиране, започвайки определено време преди планирания час за събуждане, позволява плавен преход към будност.

Накратко, светлинната терапия се очертава като обещаващо решение за подобряване на психичното благополучие, особено през зимните месеци, когато намалената продължителност на слънчевата светлина може да има последици върху психичното здраве. Базиран на природни принципи, този терапевтичен подход предлага забележителна ефективност с минимални и временни странични ефекти. Показанията за светлинна терапия обхващат широк спектър от разстройства- от сезонна депресия до нарушения на съня, джет лаг и ефектите от стареенето. В допълнение, светлинната терапия се очертава като предпочитана алтернатива на традиционното лечение с лекарства, със сравними или дори по-добри резултати при лечението на сезонна депресия. Важно е обаче да изберете сертифицирано устройство за светлинна терапия, което отговаря на стандартите за безопасност и да коригирате сесията според индивидуалните нужди, за да оптимизирате ползите от тази терапия. За целта, добре е да се консултирате със специалист.

И още нещо, което искаме да ви споделим, ако се насочите към такъв вид лечение- разгледайте вариантите на LED светлинна терапия или още PDT (Photo Dynamic Therapy), както и BIOPTRON светлинната терапия.

LED е безболезен и високо ефективен метод за подмладяване и лечение на кожни проблеми. В зависимост от избраната LED светлина, ефектът може да бъде: анти-акне, намаляване и предотвратяване появата на бръчки, минимизиране и затваряне на порите, лечение на пигментация, подобряване на кръвообръщението, спомагане генерирането на колаген и др.

Светлинната терапия BIOPTRON притежава още по-силно въздействие- стимулира имунитета, подобрява увредени тъкани, помага при изгаряния и за по-бързото зарастване на рани, препоръчва се при остео и ревматоиден артрит, при болки и схващания във врата и раменете и др.

Има още доста време до слънчевите пролетни дни, затова, ако не се чувствате добре психически или имате друг вид физически неразположения, помнете, че светлината има по-силно действие, отколкото всъщност някога сте предполагали.

Коментари (0)

Няма коментари към този момент

Нов коментар

Мая Долапчиева

Казвам се Мая Петрова и съм копирайтър (завършила география и журналистика в СУ ‚,Св. Климент Охридски“).

В последните години се изявявам и като учител, макар и да нямам завършена педагогика.

Имам дългогодишен опит в копирайтинга и съставянето на текстове, които винаги се старая да бъдат интересни, представящи необходимата информация и лесно „смилаеми“. За мен е както работа, така и удоволствие да пиша. Поради тази причина се надявам, че някъде във времето ще мога да се похваля и със собствена книга.

Много обичам децата и съм посветила не малка част от живота си на тях. Имам опит с малчугани на възраст 4-10 години. Обичам да им помагам и да им показвам, че научаването на нови неща може да бъде много интересно и полезно. Покрай тях и дъщеря ми, започнах доста да се интересувам и от здравословно хранене, за което съм писала не веднъж.

Смятам, че тялото ни е храм, който, ако не пазим, бързо ще бъде ‚обсаден‘ от неразположения и болести, от които никой не се нуждае. Вкъщи винаги се старая да приготвям здравословна храна и много рядко прекалявам с вредната такава. З

ащото животът е прекрасен и можем да му се радваме на 100% само, когато сме здрави!

Затова и винаги преди всичко, си пожелавам здраве за мен и близките ми.

Продуктът беше успешно добавен в любими.