×

Как работи NewPay?


Когато плащате с NewPay, всъщност NewPay плаща поръчката ви вместо вас. Вие я получавате и разполагате с три начина да я платите към тях:



Изберете NewPay като начин на плащане при завършване на поръчката си и следвайте стъпките.

Храненето по време на бременността е основополагащо за доброто състояние на бъдещата майка и вътреутробното развитие на плода.


С какво трябва да се хранят бременните?

В първия триместър е хубаво дамите да поддържат нормалния си калориен прием, което нерядко е трудно за осъществяване, ако жената страда от силно сутрешно гадене.

В течение на времето и постъпването във втори и трети триместър, начинът на хранене се изменя. Калориите се увеличават плавно, като се цели да се спазва балансиран режим с добро съотношение на макронутриентите в него. Препоръчително е приемът на протеини от бременните да е около 60 гр. на ден. За сравнение, средностатистическият протеинов прием при жени, които не са бременни, е около 45 гр. на ден. Това означава, че бременните трябва да си доставят около 1,1 гр от протеин на килограм телесно тегло. Въглехидратите заемат около 45-65% от ежедневния хранителен прием, а мазнините в диетата съставят 20-35% от калорийната дажба за деня.

Напълно нормално и очаквано е с напредване на бременността бъдещата майка да изпитва глад особено за специфични храни. Въпреки че желанието да се похапва повече се увеличава, това не означава, че начинът на хранене трябва да включва много и висококалорийни храни.

Редно е храните да са съобразени с по-голямата нужда от: протеини, фибри, течности, комплексни въглехидрати и здравословни мазнини. Избягват се силно преработени храни, като е добре да се набляга на подходяща храна, лесна за усвояване.


Хранене с чисто месо и богати на желязо храни

Вътреутробното развитие е свързано с усилен процес на растеж. За тази цел бременната трябва да консумира достатъчно количество протеини. Чистото месо е добър източник на качествени белтъчини в режима на хранене. Предпочита се пилешко или говеждо месо, като по-подходящо е месото от гърдите, тъй като не е твърде мазно. Освен вида на продуктите, храненето на бременната трябва да се съобрази и с начина на приготвяне на храната. Избягва се пърженето, панирането и прекаляването със силни подправки и овкусители. Много подходящи са супите, тъй като са по-лесни за преработка и помагат на бременните да си доставят допълнително количество течности.

Бременността е свързана с увеличаване на кръвта, което налага и нуждата от богати на желязо хранителни продукти.Тялото не може само да произведе нужното количество желязо, затова бъдещата майка може да си го набави чрез правилно приготвено месо ( говеждо, пилешко, сьомга, риба тон и др.) или растителни продукти като: спанак, броколи, леща и др.


Млечни храни и яйца

Хранителната непоносимост към лактоза не се среща рядко. Съществува статистика, че по време на бременността част от дамите развиват някакъв вид хранителна непоносимост, особено при наличие на предхождаща предразположеност.

Ако  бременните не страдат от лактозна нетолерантност, то най-подходящия вид мляко за консумация е козето мляко. В сравнение с кравето мляко, козето има по-високо съдържание на витамин Б2, полезни мастни киселини и протеини.

Яйцата са също чудесен източник на есенциални аминокиселини, които са основен градивен материал за тялото. Те съдържат водоразтворимото вещество холин, което е важно за нормалното развитие на  нервната система на бебето. Холинът участва в стимулирането на метаболизма на мазнините и подкрепя обновяването на клетките.


Зеленчуци и плодове

Нуждите от витамини и минерали на тялото по време на бременност са увеличени, като това трябва да дава отражение и върху храненето. Начина на хранене при дамите трябва да е богат на зеленолистни зеленчуци. Те съдържат много витамини, фибри и минерали. В състава им се откриват: витамин А, витамин С, витамин К, желязо, фолати, калций и много други полезни микроелементи.

Плодовете като боровинки, ягоди и къпини имат високо съдържание на вода, калий, магнезий и пребиотици. Те са източник на полезни въглехидрати, които могат да задоволят глада за сладко на бременната и да доставят незаменими нутриенти на бъдещото бебче. Плодовете и зеленчуците в менюто подобряват вида на кожата, полезни са за храносмилането и имат разхлабващи свойства.


Пълнозърнести храни

Консумацията на пълнозърнести продукти е добър начин да се чувствате сити за по-дълго и да намалите риска от развитието на гестационен диабет. Белият хляб, брашното и захарта се заменят с кафяв ориз, киноа и овесени ядки. Те подпомагат храносмилането, перисталтиката и не водят до внезапни пикове на кръвната захар.

Коментари (0)

Няма коментари към този момент

Нов коментар

Д-р Деяна Жекова
Лекар с опит в Спешна медицина, Вътрешни болести и Ендокринология. 
Сертифициран Тета лечител.

Интересува се от холистична медицина, насочена както към поддържане на комплексното здраве на човек- физическо, психическо и духовно, така и към справяне с причините за заболяванията, а не просто следствията им.

Продуктът беше успешно добавен в любими.

Този сайт използва бисквитки/cookies за да ви гарантира по-плавно и бързо сърфиране. С натискане на бутона "Съгласен съм" вие се съгласявате с използването на бисквитки.